Avatar billede klarsoe Nybegynder
08. februar 2002 - 22:21 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Internet telefoni.

Hej

Jeg er i Atlanta USA og vil gerne spare lidt på telefon regningen, hvilken udbyder af gratis internet telefoni er bedst, og er det svært at få til at virke.

Jeg har mulighed for Lan netværk og det gode gamle 56k modem (begge opkoblinger gratis)
Avatar billede beta Nybegynder
08. februar 2002 - 22:35 #1
Lytter lige med, det lyder meget intressant.
Avatar billede annikadk Nybegynder
08. februar 2002 - 23:13 #2
fra pc til telefon koster det i minutter, fra alle dem jeg har set på.
PC - PC er derimod gratis, evt. mod reklamer.

De testede er indtil nu:
BuddyPhone2.11 <- støj og lag kommer hurtigt..
Paltalk <- grupper& alene.. fair nok, og ingen talen i munden. Skal dog holde en tast ned for at kunne tale.
BuddyTalk <- Man kan ikke formattere/bruge pcere med samme nr, og det forvirrer. Lyd og udseende er brugervenlig.

UPS - glemte at sende
Avatar billede djernaes Nybegynder
09. februar 2002 - 08:12 #3
Jeg bruger BuddyPhone mellem Danmark og Californien, og jeg syntes faktisk at kvaliteten er ok - somme tider er det noget af en forsinkelse, men opkald via billige amerikanske udbydere kan nemt være lige så dårlige.

Hvis du heller vil have en "billig" Telefon løsning (ca 3c/min), så kig på http://www.tel3.com/

Net2Phone har PC->Telefon opkald for ca 2c/min. Har kun prøvet en gang, og delayet minder meget om BuddyPhone.

Hvis du ved hvem du skal snakke med (pc->pc), så prøv at lave en "ping <ip>". Hvis den siger at du har mere end 200ms delay, så regn med et rimeligt stort delay. Echo er ikke det store problem, men husk at brug head-phones for at den i den anden ende i det mindste ikke kan høre sig selv (alt form meget).

Og så til sidst - hvis en telefon forbindelse går via en satelit (det er dog heldigvis ikke så ofte) så er delayet også ca. 250ms.

Martin
Avatar billede djernaes Nybegynder
09. februar 2002 - 08:14 #4
..ups... Tel3 tager 8,1c/min...
Avatar billede klarsoe Nybegynder
09. februar 2002 - 23:57 #5
Tak for hjælpen, der lidt forskelligt som skal prøves nu.