Avatar billede salla Nybegynder
08. februar 2002 - 18:29 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

filstørrelse...

Jeg arbejder med min hovedopgave på Word, går meget godt, indtil i går, programmet stoppede når jeg skulle ændre skriftstørrelse og tog evighed at gemme de mindste detaljer. Så opdagede jeg at filen var blevet til 84 mb. men var 256 kb. dagen før. hvad kan der være sket? Den bliver ved med at gemme til gendannelse og laver temp. filer hele tiden....

Har I et fornuftigt svar så jeg kan være sikker på at nå med opgaven til tiden (næste uge..)
Avatar billede chill_man Nybegynder
08. februar 2002 - 18:31 #1
Har du indsat et hæftigt stort billede, i kæmpe opløsning og mange farver du har scannet ind??
Avatar billede salla Nybegynder
08. februar 2002 - 19:10 #2
Jeg har kun nogle boxes med grå farve, som jeg har tegnet i Word, ellers intet...
Avatar billede spil-eksperten Nybegynder
08. februar 2002 - 19:11 #3
DET ER UMUGLIGT AT ET WORD-dokument kan fylde 84 mb!!!

medmindre du har "knivskarpe" billeder som fylder 50 sider!!!
Avatar billede salla Nybegynder
08. februar 2002 - 19:14 #4
84.725 for at være "knivskarp". Hvad kan der være sket?? Hvordan finder jeg ud af dette?
Avatar billede salla Nybegynder
08. februar 2002 - 19:16 #5
Dvs. 84.725 kb. Og hvad skal man med alle disse temp-filer, skal man beholde dem eller hvad?
Avatar billede -simon- Nybegynder
08. februar 2002 - 19:21 #6
prøv i første omgang at kopiere teksten over i et andet dokument og inset der efter billederne
Avatar billede salla Nybegynder
08. februar 2002 - 19:34 #7
Nu har jeg kopieret hele teksten og det fylder bara 98 kb. men hele opsætningen og tekststørrelser er jo ad helv... til!! Hvordan kan det være at nogle kasser lavet i Word kan tage så meget plads, det er ikke muligt!! Kan man gøre det anderledes hvis man vil have nogle kasser til at framhæve teksten?

Håber I har et godt svar!! salla
Avatar billede salla Nybegynder
08. februar 2002 - 22:01 #8
Prøvede din metode, Simon og det gik fint, nu skal man bara sætte hele molevitten sådan som den skal se ud... har ikke fået nogle svar ved de andre spørgsmål og ikke mit spørgsmål om hvordan dette kan ske...

Hilsen, Helga
Avatar billede bak Seniormester
12. februar 2002 - 17:09 #9
helga > bruger du Word97??
Word97 har haft en tendens til at gemme rigtig meget i fortrydbufferen.
Dvs hvis du har arbejdet meget med at sætte forms og billeder ind, slettet dem igen osv. gemmer den stadig disse oplysninger. Derved kan filstørrelsen vokse eksplosivt, men det skulle kunne klares ved at gemme i nyt navn.
Avatar billede salla Nybegynder
12. februar 2002 - 20:19 #10
Word 2000