Avatar billede sanded_shadow Nybegynder
08. februar 2002 - 18:15 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

HJÆLP! -- Boot CD

Har skrevet ind et par gange, men nu vil jeg have hjælp!

Har hentet Linux Redhat 7.2.

Skal have brændt det ned på en cd, så der kan bootes fra den, altså en boot cd!

Bruger Nero burning Rom og har prøvet at tage boot cd med emulering 1.44 og uden! uden held!!

Er der nogen som har rimelig forstand på at brænde en "simpel" boot cd?!??!

Jeg kan ikke boote på disse to cd'er den ene fejl er : 1 FD 1.44 MB system type-(06) og herefter står den bare og venter! og den anden gang skete der ikke noget, stod bare NO EMALUERING eller noget i den stil!

Vil prøve LINUX! PLZ HELP ME!!! 200 POINTS TIL DEN SOM KAN HJÆLPE!!! ((( Gik lidt galt med pointene sidst da jeg ikke bruger xperten så meget sorry for det! )))
Avatar billede rkhdk Nybegynder
08. februar 2002 - 18:22 #1
LUK dette spm!!!!!
Avatar billede chries Nybegynder
08. februar 2002 - 20:59 #2
Prøv at fjerne drev a inde i bios (sæt til none), og så sætte bios boot up til drev a som første prioritet. Derefter putte cd'en i (mit scsi kort har det sjovt med at assigne cd-drevet som a-drev med en bootbar cd, kunne heller ikke installere redhat 7.2 uden at fixe det sådan)
Avatar billede chries Nybegynder
08. februar 2002 - 21:00 #3
Evt prøve uden at fjerne drev a (delen med at sætte til none)
Avatar billede maskinen2000 Nybegynder
08. februar 2002 - 23:14 #4
Når du brænder .iso filnerne med Nero, skal du bruge funktionen File/burn Image. Det virker 100% hvis det er en .iso fil du har d/l

Mvh
Michael
Avatar billede bluehorse Nybegynder
09. februar 2002 - 15:10 #5
Alternativt, brug www.fireburner.com - det er et lille simpelt program, der laver din CD bootable, hvis .iso filen er lavet til det.
Det kræver selvfølgelig også at du kan boote fra dit cd-rom drev - og at du har enablet CD-ROM som bootdevice før din harddisk i bios.
Avatar billede cybermike Nybegynder
09. februar 2002 - 15:51 #6
dette spm. hører hjemme under windows, da nero saa vidt jeg ved ikke findes til linux.