Avatar billede dave_dk Nybegynder
15. maj 2000 - 17:15 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Crash problemer

Jeg kører win2k på en k6-III 450 MHz

Og den crasher konstant. Problemet er især når jeg editerer websites, og det er irriterende.

CPU er testet og den virker, PSU er ikke varm, men ellers er den ikke testet.

Derfor giver jeg her en bunke points til den der kan løse det.
Avatar billede zteven Nybegynder
15. maj 2000 - 17:47 #1
Jeg har haft samme problemer. Skift proceseren ud. Det virkede for mig.
Avatar billede zteven Nybegynder
15. maj 2000 - 18:00 #2
Helst med en Intel
Avatar billede dave_dk Nybegynder
15. maj 2000 - 18:37 #3
Det skal ikke være en udskiftning...og desuden vil jeg ikke have Intel..
Avatar billede sjensen Nybegynder
15. maj 2000 - 18:49 #4
Du kan prøve flere ting:

1. Find en bedre skærm/kort driver. Det er ofte en af problemerne når fejlene opstår i f.eks. word eller en anden form for editor.

2. Har du seneste opdatering til Win2K ? Hvis ikke, så prøv ms-hjemmeside og se hvad de har du kan opdatere

3. Er der noget der tyder på at det er i bestemte situationer, bortset fra din bemærkning om editering af websites ? F.eks. når det er grafik der behandles, fonte, diskaktivitet o.s.v. Hvis du kan se et mønster så er det der du først og fremmest skal lede. Ellers skriv det her og se hvad hjælp vi kan give ;-)

4. Check bios og device manager og se om du har nogle kort/drivere der konflikter med irq og/eller adresser.

Det var lidt af de mere generelle muligheder. Hvis du kan angive mere specifikt hvad der sker, hvornår det sker og hvilke meddelelser der kommer, kan det være vi kan finde frem til hvorfor det sker.
Avatar billede dave_dk Nybegynder
15. maj 2000 - 18:54 #5
der er ingen konflikter...jeg har opdateret skærmkortdriveren og det resulterede i at den ikke bare crashede midt i windows.

Nu gør den det mest i dreamweaver og i spil.
Avatar billede zorglub Nybegynder
16. maj 2000 - 00:28 #6
Mit forslag går på at du forsøger med noget andet RAM på motherboardet, ofte løser det crash problemer og "blå skærme" under Windows operativsystmer!

Zorglub
Avatar billede dave_dk Nybegynder
16. maj 2000 - 11:05 #7
takker for forslaget men der er allerede testet med 3 forskellige ramblokke og 2 cpu'er.
Avatar billede zorglub Nybegynder
16. maj 2000 - 11:20 #8
Hvilket motherboard er der tale om, har du også forsøgt at udskifte dette - der sidder jo noget cache RAM på K6 motherboards og det ALT tyder på at det har noget med enten system, cache eller grafikkort RAM'en af gøre?

Zorglub
Avatar billede dave_dk Nybegynder
16. maj 2000 - 11:22 #9
ifølge forhandleren virker motherboardet fint...
Avatar billede zorglub Nybegynder
16. maj 2000 - 11:25 #10
Hva' med grafikkortet, hvad er det for et, er det også blevet testet/ombyttet?

Hvor meget RAM har du på?

Hvad var det for et motherboard?

Zorglub
Avatar billede dave_dk Nybegynder
16. maj 2000 - 11:29 #11
det er et asus motherboard... og forhandleren har udskiftet næsten alle dele....

jeg kan ikke huske hvor meget ram der er på..men jeg prøver at disable den lidt senere...
Avatar billede zorglub Nybegynder
16. maj 2000 - 11:32 #12
Det er sikkert et P5A eller et P5A-B, hvilket operativ system køre du?

Har du installeret AGP miniport driveren fra CD'en & hvad med driverene for at få support for ALI chipsettet på boardet?
Avatar billede dave_dk Nybegynder
16. maj 2000 - 11:37 #13
alt hardware er installeret iflg. cd'en og det er mærket p5a

og jeg kører win2k
Avatar billede ptj Nybegynder
05. juni 2000 - 12:59 #14
Prøv at undersøge om ikke der ligger nogle Win2k-opdaterede drivere til dit chipset på mb-producentens hjemmeside.

ptj
Avatar billede royd Nybegynder
15. juni 2000 - 22:20 #15
Jeg har haft samme probem som dig.
For at finde det måtte jeg teste mange forskellige ting!
Og det viste sig at det var mit tastatur!?!
Det kan ligge de mest mærkelige steder.
Prøv at skifte noget hardware og køre med det et stykketid, hvis den går ned igen sæt den gamle hardware i igen og skift noget andet, og bliv ved ind til at du enten er nået så godt som alt igennem, eller til du har fundet fejlen.

Her er de ting jeg skiftede :
Harddisk
Grafikkort
Skærm
Ram
Netværkskort
SCSI Comtroller
3D Accelrator
Lydkort
CD-Rom drev
Mus
og så synderen
Tastatur
Avatar billede jakobfriis Nybegynder
21. juni 2000 - 14:48 #16
Hvad er det for et grafikkort du har i din maskine ?? Jeg har haft samme problemer med min gamle K6-III 450, og det var mit Nvidia Riva TNT som gjorde kvaler. Åbenbart fungerer AMD K6-III ikke 100% med TNT
Avatar billede eqvaliser Nybegynder
25. juni 2000 - 13:28 #17
Det kan være dine cookies, da de også benyttes af mange webeditor programmer.. Du skal in i internet-instillinger under faneblade advanceret, der kan du ændre dine cookies,, (skal være slået til).
Der efter kan du også ændre (disable script debugging) den skal IKKE være makeret..

Mvh
Martin vaupell
Avatar billede eqvaliser Nybegynder
25. juni 2000 - 13:29 #18
PS. desuden er win2k noget lordt.. sorry men sandt..
Avatar billede royd Nybegynder
25. juni 2000 - 17:43 #19
eqvaliser --> Win2k er kun noget rod hvis man ikke kan finde ud af det...
Avatar billede dave_dk Nybegynder
26. juni 2000 - 14:12 #20
Jeg tror jeg afslutter den her...og fordeler nogle af pointsne til dem der har givet seriøse svar.

og nej....det er ikke seriøst at sige at win2k sucks....det er nok det bedste styresystem der findes.....så.....bedre held næste gang
Avatar billede bbs Nybegynder
30. marts 2001 - 23:14 #21
Tillykke med Spørgsmål nr. 17000 !
Avatar billede wanger Nybegynder
04. juli 2002 - 00:16 #22
WANGEREN var her.. .,'¨´,.

TILLYKKE MED DE 17000,.,.