Avatar billede frakkel Nybegynder
08. februar 2002 - 08:53 Der er 4 kommentarer

Restore funktion!

Hej alle

jeg har en maskine med Win ME der ikke kan boote op i win.
Hvordan restore jeg systemet via dosprompt ?
Avatar billede frakkel Nybegynder
08. februar 2002 - 09:17 #1
via dos, mener jeg...........
Avatar billede scandal Nybegynder
08. februar 2002 - 12:38 #2
Så vidt jeg ved, er der ikke dosprompt på winME systemer.
Har du prøvet at starte op i safe-mode ?

Når maskinen begynder at boote, skal du holde F8 nede, og efterfølgende vælge "safe".
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
11. februar 2002 - 12:25 #3
Som scandal skriver, så prøv at gå i felsikret tilstand (safe mode)

Herinde skal du prøve at sætte tilstanden af computeren tilbage til et tidspunkt, før dette problem begyndte.

Følgende tekst fortæller hvordan man gør det på en engelsk ME:

To restore your computer settings from an earlier time:

Click the Start button.
Point to Programs, point to Accessories, point to System Tools, and then click System Restore.
Choose Restore my computer to an earlier time, and then click Next.
Click a day on the calendar, click the restore point description, and then click Next.
Make sure you have closed all your files and open programs, and then click OK to close the dialog box.
Click Next.
Your system will revert to its previous settings, your time will return to its usual dimensions, and you can go full speed ahead.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
11. februar 2002 - 12:29 #4
Som sidste udvej, hvis ovenstående ikke virker, så prøv at følge anvisningen i denne artikel, som dog kræver at du installerer en realmode patch til ME, og derefter kører
scanreg /restore
fra en kommando prompt.
http://members.aol.com/axcel216/98-1.htm#SCANREG98