Avatar billede netsmurf Nybegynder
08. februar 2002 - 07:05 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Linux og fladskærme

Jeg har to computere stående. En med XP og en med Linux. I stedet for at have en hel masse stående - flere skærme, keyboard og så videre. Ville jeg gerne bruge en swtichbox og så dele et tastatur, mus og fladskærm mellem de to computere. Spørgsmålet er så om linux understøtter min Hercules fladskærm. I XP kører den som plug & play-skærm, kan noget ligende lade sig gøre på linux???
Avatar billede karlslund Nybegynder
08. februar 2002 - 13:49 #1
Hvis du kører via alm. analog VGA-stik, så burde du bare kunne sætte den til.

I text-mode bør der slet ikke være nogen problemer.

Kører du XFree86, skal du bare sørge for at den ikke kører højere refresh-rate end 60Hz.

Men prøv da at sætte den til uden switch-box først!
Avatar billede cybermike Nybegynder
08. februar 2002 - 16:45 #2
Jeg er helt enig, hvis fladskærmen kører via et normalt xga stik giver det ingen problemer.
Dog kan du få problemer hvis der i windows følger speciel styrings software med til f.eks. at justere skærmen o.l.
Avatar billede lojmann Nybegynder
17. februar 2002 - 17:03 #3
Jeg har brugt switchbox på mine computere, både Linux og Win, og det har ikke givet noget problem med skærmen!

Det eneste som har drillet lidt, er scroll på musen, men jeg går ud fra at det er min Switchbox som er problemet der, da det er en mega gammel en, som ikke har PS/2 stik (så dem converter jeg selv!)

Du kan ikke ødelægge noget ved at prøve, og hvis du køber via Internettet, har du jo 14 dages returret, hvis du ikke er tilfreds (hvis det ikke virker) så det er max. portoen tur/retur du mister, hvis ikke det er noget :)