Avatar billede bo.mb Nybegynder
08. februar 2002 - 04:03 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

DHCP på MAC

Hejsa

Jeg har et problem med at få en MAC til at hente IP adresse.

Jeg har først slettet tcp/ip i systemmappen og derefter kontrolpanel-tcp/ip valgt ethernet+dhcp

Den får tildelt en IP adresse, som ikke passer - i øvrigt får den også den andresse  selvom den ikke sidder til noget på netværket.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
08. februar 2002 - 10:25 #1
Du skal ikke slette tcp/ip på Mac, du skal nemlig indstille TCP/IP på mac til anvendelse
af DHCP. I TCP/IP panelet er der et punkt der hedder konfigurer, og det skal indstilles til
Bruger DHCP-server.

/per
Avatar billede bo.mb Nybegynder
09. februar 2002 - 03:01 #2
Ja ?

Det mener jeg nu også jeg har beskrevet jeg har gjort ?
Avatar billede styxx Nybegynder
09. februar 2002 - 11:19 #3
Hvad mener du med at med at din mac får tildelt en forkert adresse?
Hvis du bruger DHCP, skal der være en DHCP-server i netværket (Kan også være ADSL-modem med indbygget DHCP)
den tildeler din mac en ledig adresse på netværket.
Hvis du ikke sidder i et netværk, skal du selv tildele den en IP. Hvis du er tilkoblet et ADSL-modem, skal din IP på maskinen sandsynligvis være 192.168.1.2, subnetmaske 255.255.255.0, router 192.168.1.1
Hvis det her er helt i skoven, er det fordi jeg ikke helt forstår hvad det er du mener der går galt.....
Avatar billede bo.mb Nybegynder
09. februar 2002 - 16:36 #4
Den sidder på et netværkt med DHCP server. Det består af et kabelmodem. Modemet fungerer fint på en PC, men maccen får en forkert IP, dvs den henter af en eller  anden grund addressen et forkert sted? - Den får tildelt den ip selvom den ikke sidder til netværket.
Avatar billede bo.mb Nybegynder
09. februar 2002 - 16:37 #5
i øvrigt kører modemet ikke NAT, så det er nærmere noget med 24.116.2XX.XXX
Avatar billede styxx Nybegynder
09. februar 2002 - 17:21 #6
Æhh undskyld, det er ikke for at være utaknemmelig, men hvad fik jeg point for?
Tildelte du den selv en IP...
Avatar billede bo.mb Nybegynder
09. februar 2002 - 17:45 #7
Øhmm  fik jeg givet dig point?  ;o)  det var ikke med vilje, men det forppligter dig jo så til at finde en løsning ?  hehe
Jeg har ikke fået det til at virke - og det skal  være DHCP, da jeg ikke har en statisk IP