Avatar billede biohazard Nybegynder
15. maj 2000 - 10:14 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

låsning af password

Hvis jeg ikke vil have at man skal kunne få adgang til min PC uden password, hvad gør jeg så?
Der er noget med en linie man kan knalde ind i reg. db'en?
Avatar billede gozar Nybegynder
15. maj 2000 - 11:03 #1
Så skal du have fat i noget 3parts software, eller opgradere til windows nt!

Windows 95/98 har simpelhend ikke endbygget denne form for sikkerhed!!
Avatar billede speedy Nybegynder
15. maj 2000 - 11:06 #2
http://download.cnet.com/downloads/0-10105-100-916671.html?tag=st.dl.10001_103_1.lst.td

På ovenstående link, kan du hente programmet Access Denied. Det be'r om brugernavn og adgangskode inden Winodws starter. Efter 3 forkerte brugernavn eller passwords, låser coputeren, og den beeper med computerens speaker. Så skal man slukke computeren og tænde igen hvorefter man har 3 nye forsøg.

Håber det kan bruges. Jeg bruger det med fornøjelse ;-)

/SpEeDy
Avatar billede prodic Mester
15. maj 2000 - 11:30 #3
hvis du har lavet dit system så man skal logge på med brugernavn og adgangskode, og du gerne vil undgå at man bare trykker anuller..så er der hjælp at hente.

Kig på hanno's svar og tilføj den omtalte linie i din reg.base. Det virker fint nok her ved mig. Ingen annuler, kun adgang ved godkendt bruger og password.
http://www.eksperten.dk/spm.asp?id=11678
Avatar billede raune Nybegynder
15. maj 2000 - 11:34 #4
er det ikke rimlig let at bryde disse ændringer så man ikke kan trykke annuler
Avatar billede biohazard Nybegynder
15. maj 2000 - 14:05 #5
hannos løsning virker ikke!
Avatar billede prodic Mester
15. maj 2000 - 15:13 #6
Bio : den virker altså fint her, men det er også NT-server, der skal validere brugeren. Det kan jo have en eller anden betydning.
Avatar billede gozar Nybegynder
15. maj 2000 - 19:29 #7
En opstart i sikker genstart af win 95/98 og du kan ændre alt det du vil!!!!
Eller måske i dos, og lege lidt med system filerne, og alle får adgang til copmputeren igen!!
Opgradere til windows95/98 eller Skift til linux!!
Windows 95/98
Avatar billede gozar Nybegynder
15. maj 2000 - 19:30 #8
Ups, opgradere til win NT eller skift til linux!!
Avatar billede biohazard Nybegynder
16. maj 2000 - 11:19 #9
tjaa det har værest svært at finde en holdbar løsning .. det link jeg fik fra speedy til 3.part software suttede numse (sorry speedster).
Og alle de andre kan jeg ikke bruge. linien til reg.db virkede ikke. Og hvis jeg ville køre NT eller Linux gjorde jeg jo nok det i forvejen.
Jeg har imiddelertid fundet et stjerne program der hedder "bootlocker" på tucows som sparker elefantrøv!!!
men nogen skal jo have points ikke?.. så værsgo...
Avatar billede gozar Nybegynder
16. maj 2000 - 13:51 #10
Virker dit software så man ikke kan trykke F8 når computeren starter op, og gå iud i dos.
Ind i c:\programmer\bootlocker
Og så skrive del *.*

Hvis det gør, har du sq fundet et vidunder program!!
Avatar billede gozar Nybegynder
16. maj 2000 - 13:53 #11
Sorry
Ind i c:\progra~1\bpootlo~1\
Og sakrive del *.*
Avatar billede biohazard Nybegynder
16. maj 2000 - 14:03 #12
den ligger i bios på en eller anden måde...
Du kommer ikke igang med win indlæsningen før den blokker
Avatar billede cybermike Nybegynder
16. maj 2000 - 14:42 #13
gozar> Sådan et program har jeg faktisk liggende.

Programmet kræver password når man starter op og du kan ikke trykke F8 og komme ud i dos, og password bliver krævet under opstartet endu før Windows er startet.
Avatar billede gozar Nybegynder
17. maj 2000 - 23:40 #14
cybermike>>Så siger jeg da bare bootdisk!!

Og hvis du kommer med at fjerne boot fra a:, og password på bios siger jeg barem, cmos clear!!

ingen problem.