Avatar billede 1104 Nybegynder
07. februar 2002 - 21:42 Der er 6 kommentarer

Dublering af skærmbillede

Hej
Jeg kan ikke aktivere min "Dublering af skærmbillede".
Jeg kan se knappen i mappen "Emner i Kontrollinien" der ligger i "Systemmappen"
Jeg har en Powerbook, og kører med OS 9.0.
Jeg har tidligere kørt med med OS 9.2, men da kunne jeg heller ikke aktivere "Dublering af skærmbillede"

På forhånd tak.
Avatar billede aeblenet Nybegynder
08. februar 2002 - 05:32 #1
Hvilken nr. 2 skærm har du på maskinen ?
Hvilket programs dialoger skal du have dubleret ?
På hvilke tidspunkter vil du gerne dublere ellers ?
Avatar billede aeblenet Nybegynder
08. februar 2002 - 05:36 #2
Nr. 2 "skærm" kunne være en Projector ! eller bare en "rigtig monitor"
Er det hele din desktop eller bare Quicktime-fremvisning ?
Er det til hjemmebrug med en rigtig skærm koblet til din maskine eller er du underviser på fast/forskellige lokaliteter ?
Hvilken PowerBook-model har du ?
Er det fra S-VHS udgangen du gerne vil dublere.

Du kan jo i øvrigt kun dublere skærmbilledet, når du har 2 muligheder for fremvisning (altså 2 monitorer eller 1 projector tilkoblet din PB)

hilsen: http://www.aeblenet.dk
Avatar billede 1104 Nybegynder
08. februar 2002 - 11:48 #3
Det er en PowerBook 400MHz, sidste model inden Titaniumen.
Jeg vil gerne sætte min PowerBook til en almindelig Appelmonitor, hvor jeg så vil kører med udvidet skrivebord, altså monitoren som hovedskærm og PowerBooken vil jeg så have til værktøjer.
Jeg har vil forbinde med min skærmkabels indgang.
Jeg arbejder med Adobe og 3D programmer.

Du skal have tak for din hjælp.
Avatar billede holmquist Nybegynder
19. maj 2002 - 13:34 #4
Computeren skal være slukket eller i det mindste på 'sleep'.
Tilslut og tænd skærmen.
Tænd eller 'væk' computeren.
Du kan nu se at der kommer billed på skærmen - gå i kontrolpanel skærm og vælg den rigtige opløsning samt placering.
Hvis den rigtige opløsning ikke kan findes - så genstart computeren og vælg 'alle opløsninger'.

mvh
Claus
Avatar billede 1104 Nybegynder
19. maj 2002 - 18:03 #5
Jeg vil prøve det efter een af dagene
på forhånd tak

Morten
Avatar billede SOV Praktikant
17. september 2019 - 19:21 #6
Hej.
Kan jeg bruge min bærbare Lenovo som anden skærmen og dermed doublere dem, når laptop sidder i docking stationen?