Avatar billede ghost Nybegynder
07. februar 2002 - 19:44 Der er 7 kommentarer

start op

jeg min anden computer vil ikke starte op med XP. jeg har haft 3 installationer af XP altså jeg kunne vælge mellem 3 foreskellige XPer og ville ikke have to af dem og slettede dem inde under kontrolpanelet (boot log) heder den, det viste sig at være de forkerte nu kan jeg ikke starte op den skriver "kan ikke finde drev" eller sådan noget og så genstarter den. og det er fordi jeg slettede den forkerte. hvordan kan jeg få den til at starte op eller komme ind i min "boot log" jeg har mulig hed for at forbinde min HDD til en anden computer med XP.
Venlig hilsen Kim
Avatar billede peet-49 Novice
07. februar 2002 - 19:54 #1
Bli ved med, ar trykke F5 under opstart, så kommer du i fejlsikret tilstand, der kan du så rette, hvad du har brug for.
Avatar billede grinderslev Praktikant
08. februar 2002 - 00:34 #2
Prøv at reparere den med din installations CD-ROM.

peet49> Er det ikke F8?
Avatar billede peet-49 Novice
08. februar 2002 - 11:21 #3
I F8 er det dianostic, den kan du også bruge.
Avatar billede karlslund Nybegynder
08. februar 2002 - 13:37 #4
Er det ikke BOOT.INI du mener?
Avatar billede resten Nybegynder
08. februar 2002 - 15:22 #5
Boot op på din cdrom med win xp og følg guiden som kommer og i stedet for en ny indstalation vælger du en reperation og selvfølgelig vælger du og så det drev som den skal reperer så skulle du gerne kunne starte den win xp som er blevet reperetet.
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. februar 2002 - 12:02 #6
Boot på winXP cd-rom - vælg repair - manual repair - log på din winnt installation (typisk 1) - skriv dit admin-password - skriv så "bootcfg /rebuild" (uden "") - Sig ja til at tilføje den til boot.ini - nu spørger denn efter load identifier, dette er navnet som kommer til at stå i boot.ini - næste punkt kan jeg ikke huske men skriv bare 1 så virker det :)
Dette skulle virke :)
Avatar billede resten Nybegynder
06. marts 2002 - 13:03 #7
Er det ikke tid til at lukke dette spørgsmål ?