Avatar billede clausmort Nybegynder
07. februar 2002 - 19:13 Der er 11 kommentarer

Alt om netcafe

Hejsa

Jeg ved godt det her lyder lidt vildt, men jeg har brug for alt hvad der er at vide om at starte en netcafé.

Jeg havde tænkt mig omkring 20 maskiner. Området er viborg.

Hvilket hardware skal der være til bruger-maskinerne (moderne, men dog ikke alt for dyrt)

Hvilket hardware skal jeg bruge til en styrings-PC (der kan låse alle andre)?

Hvad med servere? Hvilke er nødvendige? Der skal være netadgang.

Hvad med ting til at få netværket til at fungere, switches o.s.v.

Software - Hvilke spil er absolut nødvendige (HL, CS og Q3 - andre?) Hvad koster de? Hvad med 20 gange WinME og office?

Hvor besværligt er det at sætte linux-servere op (jeg er nybegynder!). Er det ikke hammer-meget dyere med NT(/Win2000)-servere?

Hvilke stole kan anbefales?

Hvad vil leje af lokaler koste?

Hvad med i-net forbindelsen, hvad koster den?

(jeg er villig til at afsætte flere point, hvis der er gode svar)
Avatar billede moonie Nybegynder
07. februar 2002 - 19:23 #1
Lytter lige med..
har nemlig selv tænkt mig at starte en netcafé
Avatar billede clausmort Nybegynder
07. februar 2002 - 19:25 #2
Hvorhenne?
Avatar billede deacon Nybegynder
07. februar 2002 - 19:26 #3
jeg ved jo ikke lige så meget om netcafeer, men jeg har da prøvet dem et par gange.
og der skal nok være behagelige kontorstole, ved receptionen skal der være en sodavands-automat, og mulighed for at købe slik eller lign.
ja jeg ved ikke hvad jeg mere skal sige :)
Avatar billede deacon Nybegynder
07. februar 2002 - 19:27 #4
indhold af computerne.. omkring 1600 MHz, minimum 256 MB ram... 40 GB hdd... og omkring en 17 til 19" skærm...
Avatar billede deacon Nybegynder
07. februar 2002 - 19:28 #5
spil er vel nok, half-life, counter-strike, red faction, red alert, øhhh :)
Avatar billede moonie Nybegynder
07. februar 2002 - 19:36 #6
Jeg har tænkte mig at lægge den ved Varde.... som er ved Esbjerg...

JA rigtig gode kontorstole... det er meget vigtigt...
jeg ligger også meget vægt på at det er hyggeligt... man har det godt og sjovt...
ja og spil
der skal det være at der er alle de nyeste så man kan prøve dem der...
så ved man jo også selv hvad det er for et spil man går hen og køber...
internettet skal være pænt hurtigt...
men hvis jeg var dig ville jeg kontakte surf & games i Esbjerg
det er en netcafé jeg vil fremhæve
Avatar billede moonie Nybegynder
07. februar 2002 - 19:42 #7
Her er deres telefon nummer..
hvis det var noget...

Mvh

Henrik Henneberg
Avatar billede clausmort Nybegynder
07. februar 2002 - 19:53 #8
Jeg havde håbet vi kunne blive lidt mere konkrete... :-/
Avatar billede moonie Nybegynder
07. februar 2002 - 19:55 #9
Ja det havde jeg faktisk også...
men jeg kan desværre ikke hjælpe dig med det...
hvordan ser dit bugget ud...?
har du selv penge til at starte det hele...?

er bare nysgerrig
Avatar billede geek1011 Nybegynder
07. februar 2002 - 22:02 #10
Nej, nej nej... Drop det med at oprette en Netcafé.
Der ligger allerede en rimelig god netcafé i Skive og Viborg ved navn Netgate, og har en 2 Mbit Internet-forbindelse og altid de nyeste spil. Hvis du er den rigtige computerfreak, søger du ind for at arbejde på Netgate i Viborg på fuldtid, og ja, her mener jeg RIGTIG fuldtid - 24 timer i døgnet. Bare sidde og spille computerspil, surfe og hvad der nu ellers måtte være... og så engang imellem fortælle kunderne, hvilken computer de nu skal have!
Men dem jeg kender, som arbejder på en Netcafé, de synes selvfølgelig det er skide fedt. De kender de fleste af deres kunder, og derfor er prisen for en timer eller en nat meget lav. Og når netcaféen lukker, så sidder dem der arbejder på netcaféen hele natten, og spiller Counterstrike, for de er selvfølgelig også med til nat-arrangementerne, hvor der afholdes konkurrencer om f.eks. CS.
Avatar billede moonie Nybegynder
08. februar 2002 - 08:21 #11
Han kan jo godt være med til at give Netgate konkurrence...
hvilket jeg synes er en god ting...
det ville give kunden den bedste service...
Det er bare noget jeg tror...
men man skal jo også være konkurrence dygtige... ellers giver det ikke nogen menening..

// Henrik Henneberg