Avatar billede ktoft Nybegynder
07. februar 2002 - 18:36 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

mouseover tekst

Jeg søger et simpelt script med funktionen: mouseover på en tekst skal en anden tekst ændre sig. Den anden tekst skal kunne indholde x antal <a href>'er.
Avatar billede spil-eksperten Nybegynder
07. februar 2002 - 18:40 #1
Avatar billede spil-eksperten Nybegynder
07. februar 2002 - 18:41 #2
Avatar billede pninf Nybegynder
07. februar 2002 - 19:17 #3
Gå ind på siden www.script.dk, der findes alle de scrips du skal bruge !
Avatar billede ktoft Nybegynder
07. februar 2002 - 20:34 #4
Det kan da ikke passe, at der ikke er nogen der kan hjælpe mig?
Avatar billede anjensen1 Novice
12. februar 2002 - 18:46 #5
Det kan du nemt lave med et div som skifter til visible ved mouseover -skal du have hjælp til det?
mvh/a.
Avatar billede ktoft Nybegynder
13. februar 2002 - 17:59 #6
ja - det ville være fint anjensen1
Avatar billede anjensen1 Novice
15. februar 2002 - 12:14 #7
har ikke lige fået tjekket post, men jeg smider noget op engang her i weekenden
mvh/a.
Avatar billede anjensen1 Novice
15. februar 2002 - 12:37 #8
sådan her?

<html>
<head>
<script language="JavaScript">
ns4 = (document.layers) ? true : false;
ie4 = (document.all) ? true : false;
dom = (document.getElementById) ? true : false;

function show(id) {
    obj = (ns4)? document.layers[id] : (ie4)? document.all[id] : document.getElementById(id);
    styleObj = (ns4)? obj : obj.style;
    styleObj.left = (ns4)? (window.innerWidth-obj.clip.width)/2 : (document.body.offsetWidth-obj.offsetWidth)/2
    styleObj.top = (ns4)? ((window.innerHeight-obj.clip.height)/8)*3 : ((document.body.offsetHeight-obj.offsetHeight)/8)*3 //gyldne snit
    styleObj.visibility = "visible";

}

function hide(id) {
    obj = (ns4)? document.layers[id] : (ie4)? document.all[id] : document.getElementById(id);
    styleObj = (ns4)? obj : obj.style;
    styleObj.visibility = "hidden";
}

</script>
</head>
<body>
<div id="bla" style="position:absolute;visibility:hidden;">hemmelig skrift<BR><A HREF="http://www.eksperten.dk/spm/169582">Dette er et link til Eksperten</A></div>

<a href="#"  onmouseover="show('bla');">Vis</a>
<a href="#" onclick="hide('bla');">Skjul</a>

</body>
</html>

mvh/a.
Avatar billede ktoft Nybegynder
12. marts 2002 - 20:50 #9
luk
Avatar billede anjensen1 Novice
13. marts 2002 - 09:34 #10
useriøst..
Avatar billede ktoft Nybegynder
13. marts 2002 - 09:48 #11
Jeg havde et problem. Jeg kunne ikke få en brugbar løsning på mit problem, så jeg har droppet idéen, og er gået en anden vej. Pointene kan jeg godt bruge til at få løst andre problemer - og spørgsmålet er jo også gået i stå. Hvis det er useriøst, så er der godt nok meget der er useriøst!