Avatar billede lakso Nybegynder
07. februar 2002 - 14:08 Der er 3 kommentarer

IPX med spil(death rally)

Jeg har lige prøvet at få gang i Death Rally(det gode gamle spil), over netværk i XP. Desværre virker den kun med IPX, og tilsyneladende er den NWLink IPX ting der er til XP, ikke brugbar, får i hvert fald fejlen "Netware IPX-protocol not loaded" i Death Rally, når jeg prøver. Nogen der har en ide om hvordan jeg kan fikse det?
Avatar billede lakso Nybegynder
07. februar 2002 - 14:26 #1
kom så folkens! =)
Avatar billede karlslund Nybegynder
08. februar 2002 - 18:57 #2
Det får du svært ved at få til at fungere.

Er Death Rally ikke til DOS? Jeg tvivler på at de har ladet kompatibiliteten være der 100% til IPX-applikationer.

Bare det at få Red Alert 2 (Windows) til at køre IPX-netværk under XP er noget værre rod.
Avatar billede resten Nybegynder
09. februar 2002 - 11:45 #3
Få ældre spil og programmer til at fungere
I Windows XP har man mulighed for at sætte kompatibilitetsmode for programmer, således at programmerne bliver afviklet
i et miljø der emulerer enten Windows 95, 98/Me, NT4.0 SP5 eller Windows 2000
De allerfleste programmer fungerer aldeles udmærket i Windows XP. De eneste undtagelser er nogle ældre programmer
og programmer, der er skrevet specielt til tidligere versioner af Windows.
Du kan teste dit program med guiden Programkompatibilitet (Program Compatibility) i forskellige miljøer og med
forskellige indstillinger. Hvis for eksempel programmet var designet til at køre i Windows 95,
sættes kompatibiliteten til Windows 95,hvorefter du prøver at køre programmet igen.

Sådan gør du for at køre Guiden Programkompatibilitet (Program Compatibility Wizard) :
1. Klik på knappen Start, vælg Programmer (All Programs), Tilbehør (Accessories) og klik derefter på Guiden Programkompatibilitet (Program Compatibility Wizard) .
2. Følg instruktionerne i guiden.

Guiden giver dig også mulighed for at prøve forskellige indstillinger så som at skifte til 256 farver og opløsning på 640 x 480 og lignende.

http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/nhp/Default.asp?contentid=28000911

Og er det så et spil der evt ikke vil som du vil kan du også sætte det til en komplitet såsom windows 95/98/me2000.
det skal lige siges at det er kun den ene gang du skal sætte dit spil (program) til evt en anden komplitet end win xp maskinen husker det selv.

Indstille kompatibiliteten manuelt for programmer
Som et alternativ til at køre guiden Programkompatibilitet (Program Compatibility) kan du indstille kompatibiliteten for programmer manuelt.

Sådan gør du:
1. Højreklik på programikonet på dit skrivebord eller på programmets genvej på menuen Start, og klik derefter på Egenskaber (Properties) .
2. Klik på fanen Kompatibilitet (Compatibility) , og foretag ændringerne for dit spil (program) sæt den evt til win 95/98 og se om det ikke skulle virke.
3. Ret eventuelt skærmopsætning eller deaktiver "XP visual themes

Fanen Kompatibilitet (Compatibility) er kun tilgængelig for spil (programmer), der er installeret på din harddisk.