Avatar billede it-drift Nybegynder
07. februar 2002 - 14:00 Der er 5 kommentarer

Exchange 5,5 på 2000 server, isinteg fejler

Jeg har installeret Exchange 5,5 på en Windows 2000 server og har kopieret DSADATA og MDBDATA (off-line) fra den gamle NT 4 / Exchange 5,5 server. System Attendant og Directory Service starter fint, men når jeg kører isinteg, kommer nedenstående fejl:

C:\exchsrvr\bin>isinteg -patch
Microsoft Exchange Information Store Integrity Checker v5.5.1960.3
Copyright (c) 1986-1997 Microsoft Corp.
All rights reserved.
The private store could not be updated.
Reason : DS_E_INSUFFICIENT_ACCESS_RIGHTS

Skal man gøre noget specielt for at installere Exchange 5,5 på en 2000 server?

Yderligere info:

Fejlen optræder både når jeg er logget ind som Administrator og som SYS_Exchange (den konto der kører Exchange's services).

To tillægsspørgsmål:

Serveren er p.t. member server, men bliver promoted til DC, når alt kører som det skal. Er det ok, eller skal serveren være DC *INDEN* Exchange 5,5 installeres?

Kan jeg efterfølgende opgradere Exchange 5,5 til Exchange 2000? Er der nogen speciel workaround?

/na
Avatar billede a1a1 Novice
07. februar 2002 - 14:10 #1
microsofts er jo flinke til at fortælle om deres fejl

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;DA;q183670

WORKAROUND
To work around this problem, install the RPC Configuration Service in Networks under Control Panel.

søg evt. på fejlen hos ms

http://search.microsoft.com/default.asp?boolean=ALL&nq=NEW&so=RECCNT&ig=01&ig=02&ig=03&ig=04&ig=05&ig=06&ig=07&ig=08&ig=09&ig=10&i=00&i=01&i=02&i=03&i=04&i=05&i=06&i=07&i=08&i=09&qu=DS_E_INSUFFICIENT_ACCESS_RIGHTS&siteid=us

:)
Avatar billede nielsvp Nybegynder
07. februar 2002 - 21:40 #2
For at du kan køre Exchange 2000 så KRÆVER det Active Directory, dvs du skal køre en DCPROMO på mindst en af serverne.
Det er muligt at migrere databasen fra Exch 5.5 ind på en Exch 2000.
Det er også en mulighed at tage en anden server med Exchange 2000 og melde den ind i samme site som 5.5, og derefter replikere postkasserne over på 2000'eren.

Hvilke services har du startet når du kører ISINTEG ?
Du skal have Exchange Directory Service startet samt MTA mener jeg.
Efter du har kørt ISINTEG så kan du starte information store.

Vejledning til restore af offline backup : http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;q296787
Avatar billede vistodk Nybegynder
08. februar 2002 - 00:55 #3
Hvis du senere vil opgradere til Xhange2000 skal du have active directory installeret.
Ved at installere servicpack1 eller 2 (brug 2'eren) får du et tool til at migrate BÅDE brugere og data over i din nye 2000
Avatar billede nielsvp Nybegynder
08. februar 2002 - 16:59 #4
For at køre Exchange 2000 SP2 skal du have Windows 2000 SP2 installeret.
Avatar billede it-drift Nybegynder
11. februar 2002 - 09:01 #5
Da jeg ikke kan bruge mere tid på importen af Exchange databaserne, har jeg installeret Exchange 2000 på en ny server og flytter kontakt personer og emails via Outlook. Tak for alle input!