Avatar billede foodprocessor Nybegynder
07. februar 2002 - 12:05 Der er 21 kommentarer

Gratis DNS

Jeg ejer et domæne, som jeg gerne ville have viderestillet til min hjemmeIP... Jeg prøvede buydomain, men de brugte en viderestillings-metode, som gjorde at jeg godt kunne skrive f.eks. nuller.dk - men f.eks. ikke nuller.dk/index.php?id=2

Findes der et sted, som gratis hoster DNS'er?
Avatar billede torbenmelander Nybegynder
07. februar 2002 - 12:07 #1
Avatar billede disky Nybegynder
07. februar 2002 - 12:10 #2
ja det findes der, men de er ikke af særlig god kvalitet.

Bruge hellere de 5-6 kroner det koster per måned, og få dem hostet på en prof. måde hos f.eks.

www.azero.dk eller www.jth.net
Avatar billede foodprocessor Nybegynder
07. februar 2002 - 12:12 #3
Nogen der har erfaring med gratisdns.dk - og hvordan virker deres service?
Avatar billede bundgaard Nybegynder
07. februar 2002 - 12:20 #4
Avatar billede foodprocessor Nybegynder
07. februar 2002 - 12:21 #5
Jeg sidder og kokser rundt i gratisdns' OSS... Hvordan gør jeg liiiige?
Avatar billede fastwrite Nybegynder
07. februar 2002 - 12:36 #6
prøv med Jirty.dk

http://www.jirty.dk/default.asp?menu=info_dns - 13,34 kr. i kvartalet. - fortæl at USITE har henvist dig :o)
Avatar billede fastwrite Nybegynder
07. februar 2002 - 12:36 #7
Ja, det skulle jo faktisk være et svar :o)
Avatar billede czar Nybegynder
07. februar 2002 - 13:22 #8
Disky> Uddyb, tak... Vi har 100% oppetid på vores dns service (www.gratisdns.dk)

Jirty.dk:
To maskiner som står ved siden af hinanden giver ikke en skidegod oppetid på DNS.. jeg vil ikke anbefale man nøjes med dem, og slet ikke anbefale at betale for det. Geografisk adskilte maskiner må være et MINIMUM af krav.

I øvrigt vil jeg henvise til gratisdns.dk's hjælpeforum, som indeholder al det du skal bruge for at komme op og kører på 24 timer (excl. redelegering), hvis du ønsker at bruge os som dns..

PS: I øvrigt er vores (gratisdns.dk's) DNS maskiner geografisk adskilt (det havde du nok gættet ikk', faktisk står de FIRE forskellige steder i landet.)... + du har FIRE, siger skriver, FIRE dns maskiner som svare for dit domæne.
Avatar billede cyberdude Nybegynder
07. februar 2002 - 13:28 #9
Jeg kan kun anbefale gratisdns.dk!

Har nu brugt dem i et lille 1/2 år, på et af mine domæner, men har her først i januar flyttet ydderligere 2 af mine domæner over til dem....

Og som czar (manden bag gratisdns.dk) skriver så spørg i hjælpeforumet derinde... der utrolig meget hjælp at hente i det!
Jeg syntes der er en meget god hjælp til funktionerne i deres system!
Avatar billede foodprocessor Nybegynder
07. februar 2002 - 13:38 #10
czar - nu jeg har dig her (har også sendt en lille mail til dig)...
Helt skåret ud i pap - hvordan får jeg mit domæne, som pt. er hosted freepaq, over til jer?
Avatar billede czar Nybegynder
07. februar 2002 - 13:46 #11
foodprocessor> Tilgiv mig hvis jeg ikke har svaret dig, men jeg modtager altså meget post hver dag, samtidig med at jeg har svært ved at sige nej, så når jeg ikke alt samme dag.. :)

Se: http://www.gratisdns.dk/phpBB/viewtopic.php?topic=100&forum=1&1

en slavisk opsætning af en bruger med et domæne..

Bagefter skal du flytte domænet, også kaldt redelegering.. det gør du her: http://www.gratisdns.dk/?size=400&side=51

ellers skriv i vores hjælpeforum, det giver måske ikke "eksperten point", men der er MEGET hjælp at hente der..
Avatar billede fastwrite Nybegynder
09. februar 2002 - 10:20 #12
Det er muligt at Jirty kun har to maskiner kørende pt, men til 1. april får de alt over at køre på Webpartner med en 100Mbit linie, så kommer det til at rykke for alvor! Jeg har kun godt at sige om Jirty - kanon god service!
Avatar billede czar Nybegynder
09. februar 2002 - 12:06 #13
Du har ikke forstået min kritik af de to maskiner..

Faktummet er ikke de to maskiner, men deres placering.
Avatar billede morpheus Nybegynder
09. februar 2002 - 18:07 #14
Hvilken betydning har det iøvrigt at en DNS kører på en 100Mbit linie ???
Det kan da for så vidt køre på et 33.6 modem ! :o)
Avatar billede Noone Nybegynder
09. februar 2002 - 18:44 #15
Hmm... Med en 100MBit linie kan man klar (Jeg antager, at ET DNS request er ca. 250bytes) 50000 samtidige requests (Hvis ikke jeg regner galt)

Men hvis core routeren dør, er sådan en 100MBit fætter ikke noget værd!
Avatar billede kaan Nybegynder
21. februar 2002 - 00:29 #16
Jeg kan varmt anbefale www.granitecanyon.com der er en gratis amerikansk DNS som en eller anden venlig person har oprettet på dk-hostmaster.
jeg har i øjeblikket selv 5 .dk domæner hostet der.
Avatar billede czar Nybegynder
21. februar 2002 - 08:49 #17
deres ns2 er kronisk nede, så jeg vil anbefale at bruge gratisdns.dk sammen med dem.. samt de (granitecanyon.com) kun har to nameservers.
Avatar billede kaan Nybegynder
21. februar 2002 - 23:42 #18
tjah jeg vidste ikke at ns2 var så dårlig men det ser ud til at du har ret. Det må tilgengæld betyde at ns1 har en ret pæn oppetid for jeg har aldrig bemærket nogen problemer i det lille års tid jeg har været bruger der. jeg har kigget lidt på gratisdns.dk og det ser udemærket ud, jeg tror at jeg vil dumpe et domæne derover og se hvordan det virker :)
Avatar billede czar Nybegynder
22. februar 2002 - 08:11 #19
granitecanyon.com: problemmet vil du se der hvor ns1 reloader, det tager 1-3 timer, og hvis ns2 ikke er oppe, så er dit domæne nede i 1 til 3 timer..

gratisdns.dk: vi har 4 nameservers, de fungerer.. :D Vi er naturligvis også ramt af driftsforstyrelser, men alting sker kontroleret, vi har ups'er på 3 af de 4 dns maskiner. Vores DNS har aldrig været nede, enkelte maskiner har været sat ud af drift, men aldrig alle (hvilket er teoretisk utænkeligt, imho).
Avatar billede p65 Nybegynder
24. februar 2002 - 20:32 #20
gratisdns.dk kører bare, med det jeg har prøvet.

De er lidt tunge, når man skal oprette. (Læs: Hvad pokker sker der?) Men ellers kører det ligeså godt som de DNS'er jeg betaler US$5/måned.
Avatar billede czar Nybegynder
24. februar 2002 - 21:26 #21
> Hvad pokker sker der?

BIND tillader ikke indsættelse af nye domæner "on-the-fly", ihf. jeg kan ikke få den til det :D ... De "nye" loades derfor kun 1 gang i døgnet (bind reloades 1 gang i døgnet)..