Avatar billede pnr Nybegynder
07. februar 2002 - 10:28 Der er 6 kommentarer og
3 løsninger

Problemmer med at afspille SVCD

Jeg har hentet et par SVCD'er men jeg kan ikke af spille dem. Jeg har prøvet at afspille Mpeg2 filen i media player med der kommer kun lyden. Hvad kan der være galt?
Avatar billede disky Nybegynder
07. februar 2002 - 10:32 #1
du mangler den rigtige codec.
Avatar billede pnr Nybegynder
07. februar 2002 - 10:42 #2
Jeg har prøvet at installere et codec til mpg2 men den siger at det allerede er installeret. Jeg har i øvrigt installeret Nimov32
Avatar billede mbj1974 Nybegynder
07. februar 2002 - 11:56 #3
Hvis filerne hedder *.m2v spiller jeg dem med PowerDVD og har ingen problemer!!!
Avatar billede pnr Nybegynder
07. februar 2002 - 12:33 #4
Filen hedder MPG, og jeg har prøvet at afspille den i winDVD, og en Compaq DVDafspiller men intet virker :-(
Avatar billede cgleerup Nybegynder
07. februar 2002 - 12:39 #5
en mpeg fil og en m2v fil kan sagtens være baseret på præcis samme codec.

Men du skal vide om vi taler om, mpeg1 - mpeg2 - mpeg3 eller mpeg4/divx.

Det er sikkert mpeg2 eller mpeg4 hvis du har problemer.

Prøv evt. med et program som powerDVD
Avatar billede cgleerup Nybegynder
07. februar 2002 - 12:39 #6
men der er ganske vidst ikke freeware, men der fås altså mpeg2 afspiller som freeware så mpske man skulle finde på noget andet!
Avatar billede pnr Nybegynder
07. februar 2002 - 12:47 #7
Jeg kan fint afspille mpg filer som ikke er lavet som SVCD
Avatar billede pnr Nybegynder
17. februar 2002 - 22:24 #8
Jeg kan stadig ikke afspille de mpg filer i media player. skulle det ikke kunne lade sig gøre?
Avatar billede Noone Nybegynder
17. februar 2002 - 23:11 #9
VCD = MPEG1
.MPG = NORMALT MPEG1
SVCD = MPEG2
DVD = MPEG2