Avatar billede oz0ta Nybegynder
07. februar 2002 - 09:35 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

visning af fonte på min hjemmeside

Jeg har et problem med min hjemmeside, når jeg har lavet siderne i Frontpage 2000 så overføre jeg dem til serveren (ftp.sol.dk)ved hjælp af Wsftp.. når så jeg ser min side på en anden maskine så viser den ikke de fonte jeg har brugt,,, findes der en måde at gemme fontene ned på ftp serveren, så de bliver hentet der ??så man ser siderne som jeg har lavet dem, når man sidder på en anden maskine ,eller findes der e.v.t. en anden løsning på problemet??.

På forhånd tak

Venligste hilsner
Thomas
Avatar billede keysersoze Guru
07. februar 2002 - 09:39 #1
hvis du bruger fonte som ikke er installeret på alles computere har du virkelig et problem... der findes en løsning til det, men let er det bestemt ikke!

et råd vil i stedet være; lær at brug "ordentlige" fonte - og skal du en meget speciel font få steder, så gem det som et billede i steder
Avatar billede Jman Praktikant
07. februar 2002 - 09:39 #2
man kan inkludere specialfonte på nettet.. Kan ikke lige huske hvor jeg har læst det. Men grunden til at du ikke ser det ens på 2 maskiner er helt klart at maskine #2 ikke har installeret den font du bruger.
Avatar billede oz0ta Nybegynder
07. februar 2002 - 09:46 #3
Jeg er klar over at det skyldes at fontene ikke findes på maskinen, men jeg kunne da godt tænke mig at vide hvordan man brugte den ikke lette løsning, hvis der var nogen der ude der kendte den ???

Jeg ved at der på mange sider popper en box op og spørger om man vil hente fonte, hvis ikke de findes i computeren, er der nogen der evt. ved hvordan en sådan laves ????
Avatar billede Jman Praktikant
07. februar 2002 - 09:48 #4
jeg forsøger lige at finde det...
Avatar billede oz0ta Nybegynder
07. februar 2002 - 09:51 #5
ok det lyder godt :-)
Avatar billede Jman Praktikant
07. februar 2002 - 10:02 #6
http://hotwired.lycos.com/webmonkey/99/45/index0a.html

Der var i hvert fald noget her - men prøv at søge efter "embed font" på www.google.com
Avatar billede oz0ta Nybegynder
07. februar 2002 - 13:26 #7
Jeg siger tusind tak ,, jeg håber jeg kan bruge det...
Avatar billede keysersoze Guru
07. februar 2002 - 13:40 #8
det kan du da - ellers havde du jo ikke accepteret svaret!