Avatar billede haboja Nybegynder
06. februar 2002 - 19:06 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Forbindelse mellem 2 private computere på nettet?

Hvordan for jeg kontakt til min kammerats computer, da han har nogle film, jeg gerne vil have. vi er kun forbundet via nettet - men i samme by
Avatar billede Slettet bruger
06. februar 2002 - 19:08 #1
Lige meget om I er i samme by... du kan f.eks. lave en FTP, hvilket er rimeligt avanceret, eller du kan connecte til ham via et p2p program som KaZaA (www.kazaa.com) eller Direct Connect (www.neo-modus).
Avatar billede tgm Nybegynder
06. februar 2002 - 19:08 #2
sig FTP
Avatar billede Slettet bruger
06. februar 2002 - 19:09 #3
svar
Avatar billede james_t_dk Juniormester
06. februar 2002 - 19:09 #4
i kunne bruge netmeeting den har en fin fil overførsel, eller din ven kunne installere en ftp server (find en server på www.tucows.com) foreksempel niteserver
Avatar billede james_t_dk Juniormester
06. februar 2002 - 19:11 #5
FTP er meget let med NiteServer og det er freeware: http://opasia.tucows.com/preview/195554.html
Avatar billede djeclemen Nybegynder
06. februar 2002 - 19:12 #6
send dem over icq
Avatar billede Slettet bruger
06. februar 2002 - 19:14 #7
Ja wee... uden resume i? Not? :D
Avatar billede djeclemen Nybegynder
06. februar 2002 - 19:16 #8
hmm du har resume i icq
Avatar billede djeclemen Nybegynder
06. februar 2002 - 19:17 #9
hvis du nu sendte en fil til mig og jeg afbryder

hvis du så sender igen og jeg gemmer samme sted så kan den se at filen ligger der iforvejen og den spørger så om den skal resume!!
Avatar billede Slettet bruger
06. februar 2002 - 19:17 #10
Havde jeg ikke sidst jeg tjekkede...
Avatar billede james_t_dk Juniormester
06. februar 2002 - 19:20 #11
niteserver kan resume.....
Avatar billede mikker100 Nybegynder
06. februar 2002 - 19:23 #12
Hej. I kan dele jeres maskiner som var det et lokalt netværk. I skal bare kende hinandens dynamiske ipadresser. Dvs. Den ipadresse som i viser på internettet. Den kan i indtaste i "søg efter andre computere"......og vupti, så er der forbindelse. Brug evt. http://www.myip.dk til at finde jeres ipadresser. Og husk vis i bruger firewall skal i give hinanden tilladelse til at komme igennem. Dvs. det er ipadresserne i skal give tilladelse. Dette er let og det virker. Bruger det selv
Avatar billede bartafterdark Nybegynder
06. februar 2002 - 19:24 #13
Jeg vil nu, mene af FTP er den bedste mulighed, skulle også være det der er hurtigst.

se http://bad.hjem.wanadoo.dk/g6
der er en lille guide til hvordan i får g6 op at stå
Avatar billede riversen Nybegynder
06. februar 2002 - 19:27 #14
mikker: så fremt i fald man ikke er bag router...ellers er det ikke så simpelt
Avatar billede mikker100 Nybegynder
06. februar 2002 - 19:48 #15
Ja det er rigtigt nok. Der selvfølgelig lidt konfigurering der. Man der er der jo også hvis man spiller online, bruger en ftp-server, sender filer over messenger. Sidder man på et lokalt netværk bag en router, vil der altid være nok konfigurering. Bruger man netexpress fra teledanmark eller orange, eller en anden udbyder som skriver direkte til ens netkort, så er det ikke nogen problemer i det. Og så ideen med at søge efter hinandens computere meget nem at bruge.