Avatar billede digihosting Nybegynder
13. maj 2000 - 02:37 Der er 24 kommentarer og
5 løsninger

www.webmarked.nu

Her gives 15 point for ethvert brugbart forslag. Alt må kommenteres.

Siden er ca. 90% færdig. Dvs. 100% af php scriptene og 50% af diverse informations-sider.

Siden er vel i virkeligheden en kopi af dba.dk. Dog, forhåbentlig, forbedret på mange områder. Fx er siden meget enkel, let at bruge og hurtig. Ideen bag er, at enhver skal kunne købe og sælge brugte ting og sager online.

Der er udelukkende brugt php scripts og MySQL til at styre annonce-systemet.

Siden vil blive reklameret i indtil flere større medier om et par uger - det er derfor vigtigt, at alt er 100% i orden og gennemtjekket inden da.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
13. maj 2000 - 07:06 #1
http://www.webmarked.nu ser meget fornuftig ud. Anvendelighed kommer selvfølgelig på sin prøve, når der
er mange annoncer.

Der er en kedelig streg på enkelte sider i Netscape 4.5. Se: http://www.erik.jacobsen.org/webnu1.jpg
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
13. maj 2000 - 07:09 #2
Avanceret søgning giver "tom" skærm, der mangler i hvert fald </body></html>
(http://www.webmarked.nu/soegeform.php3)

Jamen altså, en stor professionel side, og du har IKKE kørt en HTML-validator
på dit output. Dumpekarakter ;-)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
13. maj 2000 - 07:22 #3
Der kommer jo flere småting:

  1) Alle links under HJÆLP peger kun på forsiden. Også ret/fjern, og statistik, søg,
    og lidt flere!

  2) Opret.php3 giver også "tom" skærm i NS (sikkert blot HTML-validator igen)

Ok, det er åbenbart mødvendigt at starte det store sikkerhedshul: IE4

  3) Ved oprettelse fremgår det ikke hvad oplysningerne skal bruges til, hvilke
    der kan ses i annoncerne, om I videregiver oplysninger til andre. Og man kan
    heller ikke se hvilke oplysninger der er nødvendige at opgive.  Hmm, man
    kan åbenbart IKKE bo i Sverige og tilmelde sig. Postnummerfeltet bør
    ikke være så bredt når der kun må skrives 4 tegn. Jeg var i fuld gang med
    at skrive by bagefter.

  4) Ved manglende oplysninger er det pænt ikke at bede brugeren bruge BACK-
    knappen, men vise indtastningsformen igen med de oplysninger, der er
    sammen men oplysninger om hvad der mangler. Hvorfor er dette ikke
    checket i JavaScript forinden?

  5) Jeg indtastede IKKE email-adresse, alligevel åd den det, og "sender en
      bekræftelse til min emailadresse".

  6) I http://www.webmarked.nu/ind.php3 får jeg nu
      Warning: Unable to jump to row 0 on MySQL result index 2 in      /home/webmarked/html/ind.php3 on line 17

Der er mange andre ting, der virker fint! ;-)
Avatar billede digihosting Nybegynder
13. maj 2000 - 08:49 #4
Inden der kommer flere svar vil jeg lige have lov til at understrege: Siden er jo ikke færdig!

Derfor peger indtil flere links endnu kun mod forsiden. Også det, at der ikke følger "idiot-forklaringer" med til diverse forms og skemaer, er selvfølgelig noget, som kommer senere.

Men ellers tak for forslagene. Keep them coming.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
13. maj 2000 - 08:53 #5
Selvfølgelig, digi! Men du får bare hvad jeg tænker, og så må du selv sortere.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
13. maj 2000 - 08:56 #6
Jeg skulle lige prøve at logge ind igen. Og så
fik jeg en stribe:

Warning: Unable to jump to row 0 on MySQL result index 2 in /home/webmarked/html/medlem.php3 on line 51

Warning: Unable to jump to row 0 on MySQL result index 2 in /home/webmarked/html/medlem.php3 on line 52

Jeg havde - mener jeg da - skrevet mit nyoprettede
brugernavn og password, men kunne ikke komme
ind. Den ville ikke genkende mig - suk :-((
Avatar billede Slettet bruger
13. maj 2000 - 08:59 #7
Design: Efterhånden kedeligt og brugt, hvd med at finde nogle nye opstillingsformer.
Navigation: Virker hurtigt, men kan ikke bedømmes da de fleste af links går til FrontPage. MM Jeg forstod at du snart var færdig. Det må være til at begynde. Kan få søgning til at komme med siden findes ikke. Der er ikke lagt testvare ind.

Formål: Det dækken som du selv har n bemærket af andre. Et sådan marked kunne være et Supplement på en anden stor multi Site. For at lokke brugere til skal der være noget andet end lige et tørt marked. Jeg tror at antallet af surfere, som bruger et sådan marked som dette er meget minimalt.

Mit bud er, at i den form som du har lavet det, bliver det en meget stille site.

Karakter 8 @ 13
Avatar billede digihosting Nybegynder
13. maj 2000 - 10:05 #8
erikjacobsen: Jeg ved ikke hvad der gik galt. Din konto findes ikke  :)
Det er som om du aldrig har oprettet én. Og dog, da dit kontonavn er gemt sammen med den annonce du indsatte.
Der er i hvert fald en fejl at gå igang med...

kharder: Jeg ER snart færdig. Scriptene tager nok 10 gange så lang tid at lave som de få sider i menuen. Og jeg er (næsten) færdig med scriptene.

Jeg er uenig med dig mht. traffik. Der er langt større sandsynelighed for at den gennemsnitlige dansker vil være interesseret i et sådan online marked end en anden tilfældig dansk side. Derfor vil den førnævnte reklame give gode resultater. Desuden kan man da vist ikke sige, at dba.dk er et "stille sted".
Avatar billede digihosting Nybegynder
13. maj 2000 - 10:14 #9
Nu kan man atter oprette kontoer  [:-}
Avatar billede Slettet bruger
13. maj 2000 - 10:51 #10
DBA er også en del af en større helhed. Når man ser på disse markeder som det du er ved at lave, så står annoncerne der længe og eller produktet er måske allerede solgt. Meget tyder på at auktionshandelsmåden er fremtiden for handel med brugte ting. Den form du bruger har vi aviserne til. Når ugen er gået er annoncen væk færdig.
Hvad skal du have på siten til PR?
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
13. maj 2000 - 11:50 #11
<< digihosting >>

Når man indsætter en annonce, hvorfor har du så begrænset annonce teksten til 255 tegn ?? Der kan altså ikke skrives ret meget på 255 tegn...
Avatar billede koep Nybegynder
13. maj 2000 - 11:55 #12
Er det ikke lidt dumt at man højest kan indsætte 4 annoncer pr. telefon nummer?

Hvis folk ikke kan indsætte ligesåmange de vil gider folk da ikke bruge den
Avatar billede digihosting Nybegynder
13. maj 2000 - 12:27 #13
Min side har det tilfældes med aktioner, at det hele foregår hurtigere. Brugeren kan på 2 min. logge ind og slette en annonce eller ændre prisen. Under alle omstændigheder vil annoncen automatisk blive fjernet efter 1 uge.
(Hvad mener du med PR på siden?)

Jeg synes ikke, at 255 tegn er for lidt. Det er (oftest) over 40 ord.

Jo, 5 annoncer er for lidt pr. tlf. Jeg forhøjer det til 10. Dvs. 20-40 annoncer pr. person når man regner diverse mobiltelefoner med.
Avatar billede cocolumbo Nybegynder
13. maj 2000 - 12:37 #14
Hvad med lidt decimaler hvis man f.eks. skriver pris : 10000?
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
13. maj 2000 - 13:29 #15
Det der med restriktioner vedr. de 255 tegn og 5 annon. pr. tlf. nr. det er simpelt hen for dumt ... specielt det med de 255 tegn..

40 ord ?? Hvad kan du bruge det til hvis du skal bruge 50 til at beskrive varen ??
Avatar billede koep Nybegynder
13. maj 2000 - 13:36 #16
10 annoncer og 255 ord er heller ikke nok du skal slette restriktionen helt hvis siden skal blive populær men ellers er siden da meget pæn.

Det er ikke det store i design men den er da meget brugbar (uden restriktionerne)
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
13. maj 2000 - 13:44 #17
<< koep >>
255 tegn .. ikke ord .. *lol* 255 ord så er det helt fint!!
Avatar billede digihosting Nybegynder
13. maj 2000 - 13:47 #18
God ide ang. decimalerne. Det må jeg have med.

Jeg er overrasket over at se så volsome reaktioner imod restriktionerne. Men jeg er da til at tale med... der er dog nødt til at være en grænse - for sikkerhedens skyld - for at stoppe spamming. Hvad så med 50 annoncer pr. tlf#? Og 1000 tegn pr. annonce?
Avatar billede Slettet bruger
13. maj 2000 - 13:50 #19
Spot /omtale af nogele produkter som er til salg. Andre interessante oplysninger og meget andet.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
13. maj 2000 - 13:54 #20
<< digihosting >>

30-40 annoncer pr. tlf. # og 1000 tegn så ville den være helt fint!!
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
13. maj 2000 - 14:38 #21
Der mangler også så man kan se hvor varer, der er inde under hver katogori...

KD
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
13. maj 2000 - 14:42 #22
Der er også en fejl, angående at jeg godt kan opretter flere bruger med samme brugernavn, men alle siger at jeg bruger forkedt password....?

Hvis jeg skriver asdghasdfklg
og så et tilfælgdigt password, sider den at passwordet er forkedt, æhh har du en bruger der ser sådan ud?
Der skulle nok stå forkedt brugernavn eller password, det vil passe bedre
Avatar billede digihosting Nybegynder
13. maj 2000 - 14:50 #23
Fuldstændig rigtigt. Det er rettet om 5 min.
Avatar billede fico Nybegynder
13. maj 2000 - 20:23 #24
Meget flot side....men der er lidt meget blåt på det.
Men logo'et er meget sødt og godt lave, samt menu'en.
Den er langt fra kantet, som er en god ting, altså at den ikke er kantet....
ET plus mere.
http://www.wwebmarked.nu/statistik.php3 404, altså siden findes ikke.
http://www.webmarked.nu/reklame.php3 findes heller ikke.
http://www.webmarked.nu/faq.php3 ditto.
Simpelt spørgsmål; hvorfor h..... er der to Kontakt os ? en under Menu nummer fire og nummer 3 i Hjælp.
Dum ting.
Men eller 10@13
Avatar billede fico Nybegynder
13. maj 2000 - 20:31 #25
Prøv at tjekker http://www.webmarked.nu/se.php3?92, http://www.webmarked.nu/se.php3?93 eller
http://www.webmarked.nu/se.php3?1726394
Lav et PHP script som læser om filen findes eller så skriver den fx kategorien findes ikke.
Istedet for denne fejl:
Kategori:
Warning: Unable to access kat/92.txt in /home/webmarked/html/se.php3 on line 4

Warning: Failed opening 'kat/92.txt' for inclusion in /home/webmarked/html/se.php3 on line 4
Avatar billede design Nybegynder
14. maj 2000 - 13:47 #26
Det er pænt, men lidt mørkt. Måske kunne man bruge noget mere hvidt.
Avatar billede koep Nybegynder
14. maj 2000 - 16:21 #27
<< Tdaugaard >>

UPS bogstaver!!!

Ja 255 ord er fint nok men 250 bogstaver er simpelthen for lidt.

Fjern de restriktioner!
Avatar billede graae Nybegynder
14. maj 2000 - 16:54 #28

Hmm, JEG synes bare det er GRIMT !..

... Spild af penge at reklamere for en sådan lorte-site !..
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
14. maj 2000 - 17:52 #29
<< graae >>
Hvad er det der er lort ved det??
Du kan ikke bare site det er et lorte-site uden at begrunde det, ellers kan kommentaren jo ikke bruges til ret meget.