Avatar billede mortenb Nybegynder
11. juni 1999 - 10:28 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Intranet - PWS

Jeg arbejder meget med asp og har pws installeret på den ene af mine maskiner.
Så ville jeg gerne kunne bruge den anden maskine til at connecte til pws uden at være koblet op på inet men det vil den ikke helt.

Hvilke/hvilken protokol er den bedste

der er både win98 og win95

Håber at der er en der kan svare

Håber ikke at der skal bruge IIS for at få det til at virke
Avatar billede hojben Novice
11. juni 1999 - 10:35 #1
TCP/IP Skal være installeret, for at du kan gøre det lille trick....

IIS er ikke nødvendigt..

i browseren på klienten skriver du:

http://maskinenavn

maskinenavn er det navn som "serveren" hedder...
Avatar billede mortenb Nybegynder
11. juni 1999 - 12:41 #2
Jamen skal der ikke konfigireres IPnumre mv.

Lige nu kører de fint sammen med fil & udskriftsdeling men jeg har lidt problemer med fx at kalde http://morten1

Avatar billede sirius Nybegynder
11. juni 1999 - 15:28 #3
det er nemmere at bruge ip numre
http://dit ip
eks.
http://172.0.0.1
så skal du sætte dit ip nummmer til
og sæt de andre computere til
og så op efter....
Avatar billede hojben Novice
11. juni 1999 - 15:48 #4
Husk også subnet sættes til 255.255.255.0

i Lan sætter man normalt ip til 192.168.0.1 ----> 192.168.0.255
Avatar billede sirius Nybegynder
11. juni 1999 - 16:11 #5
det er lige meget bare der ikke er nogen der har samme ip, men de skal alle have samme subnet
Avatar billede mortenb Nybegynder
15. juni 1999 - 10:05 #6
Nu kører det med de ip numre

der er kun et problem - jeg kan kun kalde den computer der fungerer som PWS når client maskinen er koblet op på nettet :(

Jeg kan heller ikke afvikle scripts på pws maskinen uden at denne er online

hvad gør jeg ???
Avatar billede sirius Nybegynder
15. juni 1999 - 14:06 #7
Kan du ikke forklare det lidt mere...

Hvis du har en computer stående i et netværk og den har installeret PWS, og selfølgelig hvis den er tændt kna du gå ind på siden hved at skrive følge addresse...

http://ip-nummer

husk at sætte netværket på clienten til at gå over lokalnetværk...
og hvis du så skal gå online med clienten behøver du ikke at ændre det delv om det er sat til at gå over netværk kand u godt bruge et modem !!!!

håber det hjalp....

  [NoC]Sirius
Avatar billede mortenb Nybegynder
15. juni 1999 - 16:59 #8
Jeg kan ikke få lov til både at kunne koble på nettet og få intranettet til at virke

Avatar billede sirius Nybegynder
15. juni 1999 - 17:12 #9
altså når du er på nettet med clienten virker intranet serveren ikke ??
Avatar billede Slettet bruger
16. juni 1999 - 00:20 #10
Til Morten!!

Det med ASP og IIS som var spørgsmålet så er det muligt at downloade en pakke der hedder "nt optionpack for windows 9X" hvis du er interesteret i at downloade den har jeg downloadet på et af de amrikanske mirror sites da die ikke virkede hverken fra tyskland's og frakrig's mirror!!:  Men der findes selvføljelig andre. De kan findes på:
http://www.microsoft.com/msdownload/ntoptionpack/download.asp

Hent den ned (fylder ca 37 mb) og du vil ikke blive skuffet !! jeg hentede den ned og der var følgende i pakken:
PWS med asp understøttelse
MS tranaction server
MS mesage querier(sikkert ikke stavet rigtigt)
og frontpage serve extention m.m.
Hvis du vil spørge om andet så er min email: holby@get2net.dk og mit icq nummer er: 14546051

Elsk hianden, det skader ikke!!

Hej
Avatar billede sirius Nybegynder
16. juni 1999 - 16:51 #11
Thomas der er hvist det forkerte spørgsmål du har svaret på....
Avatar billede mortenb Nybegynder
16. juni 1999 - 21:16 #12
jeg har pws og kan sagtens køre asp
Avatar billede mortenb Nybegynder
16. juni 1999 - 21:17 #13
se op
Avatar billede sirius Nybegynder
16. juni 1999 - 21:22 #14
Har du prøvet at sætte clienten til at køre internet oer lokal netværk ?????
Eller prøv det..
Avatar billede zelebris Nybegynder
18. juli 1999 - 20:19 #15
Til Hojben>>
Hvorfor sætte man NORMALT ip net op med de tal du sagde - det er FORKERT, da man kan have lige den ip man har lyst til!!! 1.1.0.2 eller 10.20.30.40!! subnettet kan også være f.eks. 255.255.255.255 eller 255.0.0.0 så vil nettet bare ikke køre LAN sammen med andre subnets!!