Avatar billede jenskf Nybegynder
05. februar 2002 - 20:17 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Danske bogstaver i Mailer.Subject?

Hej

Jeg vil gerne lave et mailscript, hvor titlen, på den e-mail som modtages, lyder "Bekræftelse af udlån af videotitler". Derfor skrev jeg først i mailscriptet:

Mailer.Subject = "Bekræftelse af udlån af videotitler", hvorved den modtagede e-mails titel hed: "Bekrfftelse af udlen af videotitler". Ok, det virkede altså ikke med danske bogstaver.

Derefter skrev jeg: Mailer.Subject = "Bekræftelse af udlån af videotitler", hvorved den modtagede e-mails titel kom til at hedde: "Bekræftelse af udlån af videotitler". Hvilket heller ikke virkede.

Havde jeg derimod skrevet "æåø" ned i Mailer.BodyText havde det virket, MEN det skal altså op i emnet på e-mailen.

HJÆLP!?!?
Avatar billede dalamar Nybegynder
05. februar 2002 - 20:30 #1
har du prøvet at kopiere: æ,ø eller å op i emnet fra Mailer.BodyText?
Avatar billede jenskf Nybegynder
05. februar 2002 - 21:39 #2
Det virker heller ikke at kopiere det, for det giver det samme resultat :-(
Avatar billede nicklasb Nybegynder
05. februar 2002 - 21:47 #3
Jeg ved ikke hvordan du kan få det til at virke med JavaScript... Men hvis du prøver at åbne siden i word og redigere den der, kan du godt lave et link til en mail, med et emnefelt der indeholder æ, ø og å..
Prøv engang... Det eneste minus er at man først skal gøre det i slutningen da word smadrer filen helt, ved at kode den så man ikke kan finde rundt i det...
Jeg ved at det ikke lige var det du søgte, men det er da hvertfalde en muglighed hvis der ikke er andre mugligheder..

/Nicklas B.
Avatar billede jenskf Nybegynder
05. februar 2002 - 21:57 #4
Jeg har faktisk også prøvet noget lignende. Jeg prøvede, at skrive Mailer.Subject = Request.QueryString(emne), og havde på den forrige side sat "emne" = værdien "Bekræftelse af udlån af videotitler", men det virkede heller ikke. :-(
Avatar billede Slettet bruger
06. februar 2002 - 11:22 #5
Prøv at bruge heksidemale koder: http://www.cybersite.net/academy/characters.html
Hvis det ikke virker, så drop & og ; foran og bagved koden!
Avatar billede jenskf Nybegynder
06. februar 2002 - 13:40 #6
Det virkede heller ikke med heksidemalkoder :-(
Avatar billede Slettet bruger
08. februar 2002 - 16:34 #7
Kunne man forestille sig, at det var din servers mail-program, der automatisk frasorterede fremmedartede bogstaver?
Prøv at teste på nogle andre servere!
Avatar billede jenskf Nybegynder
08. februar 2002 - 18:47 #8
Jeg vender tilbage, når jeg har afprøvet forslagene.
Avatar billede jenskf Nybegynder
08. februar 2002 - 21:36 #9
Det virker!