Avatar billede jenskf Nybegynder
05. februar 2002 - 19:00 Der er 3 kommentarer

Et "æ" i en mail?

Hej

Jeg vil gerne lave et script, som sender en email til en besøgende, hvor starten af email lyder "Kære..."

Problembarnet i dette script er de danske bogstaver, hvor f.eks. sætningen:

Mailer.BodyText = "Kære"

...giver følgende output:

Kære

Hvad gør jeg forkert?
Avatar billede grunken Nybegynder
05. februar 2002 - 19:06 #1
Kære , ville virke fint hvis det var en html-body

Mailer.body.text ="kære "

-grunken
Avatar billede jenskf Nybegynder
05. februar 2002 - 19:14 #2
Jo, det virkede. Jeg troede ikke, at det ville virke, fordi jeg er vand til at det, som skal være output til skærmen, skal skrives som ovenstående.
Avatar billede grunken Nybegynder
05. februar 2002 - 19:19 #3
jeps, det er IK altid man ser det der er lige foran næsen på en :-D