Avatar billede swordcat Nybegynder
05. februar 2002 - 17:40 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hvem er det?

Kan man ikke, på en eller anden mærkelig måde måde finde frem til, hvem det er, der helle tiden spm. éen.

Altså jeg leder efter et program/link så man kan se hvem det er....hvis altså man har personens e-mail adr.

Kan man overhovede det?

Hvis man kan, hvad gøre man?
Avatar billede tommyf Nybegynder
05. februar 2002 - 17:43 #1
spm. = spørgsmål
ikke "spammer".

Nej det kan du ikke, kun hvis han har eget domain. Så kan du besøge www.dk-hostmaster.dk og tjekke hvem der ejer domænet (men der kan det også være gemt). Ved f.eks www.ofir.dk er det muligt at forblive helt anonym, medmindre politiet forlanger at Ofir giver dem et navn.
Avatar billede jelzin101 Praktikant
05. februar 2002 - 17:44 #2
????
Avatar billede jelzin101 Praktikant
05. februar 2002 - 17:45 #3
hvis det er den samme adresse f.eks. blabla@yahoo.com - kan du sende en mail til abuse@yahoo.dk og klage over vedkommende.
Avatar billede jelzin101 Praktikant
05. februar 2002 - 17:47 #4
svar.
Avatar billede swordcat Nybegynder
05. februar 2002 - 17:52 #5
Jelzin101->Lad os nu sige, at en person hele tiden bliver ved med at sende e-mails til mig.....hvordan finder jeg så ud af hvor han er osv. ?
Avatar billede swordcat Nybegynder
05. februar 2002 - 17:53 #6
Jeg ved at man kan.......
Avatar billede groggy Nybegynder
05. februar 2002 - 17:54 #7
Du kan finde IP'en og derved finde det selskab han bruger (eller service såsom hotmail)

På den måde kan du finde adressen til abuseafdelingen og sende en klage.

Du kan ikke finde personens adresse og personlige oplysninger!
Avatar billede jelzin101 Praktikant
05. februar 2002 - 17:58 #8
det er ret så svært !!! f.eks. kan alle få sig en gratis hotmail adr. og derfra spamme helt vildt - hotmail har i sådan et tilfælde mulighed for at finde ud af hvem det er (de har ip'en og kontakte den internetudbyder som ip'en tilhører.) dette kræver dog en dommerkendelse. så det bedste er ummidelbart at skrive til abuse@detsomstaareftersnabela.xxx og klage over vedkommende, så har de mulighed for at sende ham en advarsel. (og de har også bedre mulighed for evt. at få en retskendelse såfremt han misbruger deres system.)
Avatar billede jakob_kjartansson Nybegynder
05. februar 2002 - 18:44 #9
Hvis du bruger MS Outlook kan du ved at højreklikke på beskeden, vælge "egenskaber" og derefter "detaljer" finde IP addressen på den computer den er sendt fra. (Sådan noget som xxx.xxx.xxx.xxx) Det står under "modtaget fra". Gå ind på siden www.ripe.net og vælge Whois DB. Der finder du ejeren af den IP addresse der tilhører den computer beskeden er sendt fra. Der plejer gerne at være både navn, adresse og tlf nr på den ansvarlige... Held og lykke.
Avatar billede jakob_kjartansson Nybegynder
06. februar 2002 - 09:48 #10
Hov, det skulle have været et svar istedet for en kommentar. Sorry!
Avatar billede swordcat Nybegynder
07. februar 2002 - 16:54 #11
Takker for hjælpen Jakob_kjartansson