Avatar billede oscar Nybegynder
12. maj 2000 - 13:51 Der er 5 kommentarer

Imprterer data fra paradox database ? kan man det

Jeg skal flytte data fra en paradox database til en access database, og det skal gøres online, kan man det og hvordan kan det gribes an ?.....

Avatar billede ktp Nybegynder
12. maj 2000 - 14:01 #1
Ja det er ingen problem, du skal bare huske at have installeret alle filter, når du installere programmet.
Vælg evt. komplet installation.
Avatar billede oscar Nybegynder
12. maj 2000 - 14:33 #2
Det skal gøre ved en asp fil..

Det skal gøre online via nettet, og databaser ligger ikke samme sted.

hvordan kunne en sådanne fil udformes..

Avatar billede jgc Nybegynder
12. maj 2000 - 22:59 #3
Access' Paradoxfilter har det nu ikke så godt med danske paradoxtabeller. Men ellers kan både Access og Paradoxtabeller åbnes via ODBC-interfacet.

Du skriver at databaserne ikke ligger samme sted - hvis det betyder "forskellige steder på samme maskine", er det ikke et problem. Skal du flytte data fra en paradoxbase på én webserver til en Accessbase på en anden - så har du et problem.
Men hvis ikke du har binære data, kan du jo få ASP til at levere en kommasepareret HTML-fil.

Har du ikke direkte adgang til min. én af baserne?
Avatar billede oscar Nybegynder
17. maj 2000 - 14:24 #4
Nej det skal foregå på følgende måde.

www.server1.dk = paradox database

data skal overføres dagligt til---

www.server2.dk = access database.

Kan man med noget ASP programmering klare denne opgave ???

..
Avatar billede jgc Nybegynder
17. maj 2000 - 14:48 #5
Du kan svjv ikke få de to baser til at snakke direkte sammen vha ASP.
Jeg kan se følgende muligheder:

1: Læg en accessbase ind på www.server1.dk, overfør data via ASP til denne accessbase, og kopier den manuelt (FTP) til www.server2.dk

2: Læg en accessbase ind på www.server1.dk, overfør data fra Paradox->Access via ASP, overfør fra Access@server1->Access@server2 via replikering (OBS: kræver Replication Manager installeret på begge webservere).

3: Kopier (FTP) paradoxbasen til www.server2.dk dagligt og kør opdatering via ASP på server2 (FTP kopieringen kan måske også klares med et ASP-script

4: Hvis www.server1.dk og www.server2.dk kan se hinanden fysisk - dvs. at de enten ligger på samme maskine, eller ligger i en serverpark med lokalnetsforbindelse - er det muligt at man også kan lave en ASP-overførsel mellem de to. Men det er vel ikke tilfældet?

Har du FTP-adgang til nogle af maskinerne?