Avatar billede vessel Nybegynder
12. maj 2000 - 12:32 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Browser til sløv mac

Her kommer lige et let sprøgsmål:

Anbefal en browser til en mac....

Jeg bruger i øjeblikket en mac mens jeg går på kursus, og den kører med Internet Explorer 4,5
Men Mac'en er kun en 100 Mhz, så Explorer kører langsom som et ondt år!

Hvilken browser kan køre hutigere på denne mac ??

Avatar billede taffy Nybegynder
12. maj 2000 - 13:20 #1
explorer er nok den bedste men internet på en mac har bare den bug at det går sløvende langsomt !!
Avatar billede kmx Nybegynder
12. maj 2000 - 14:09 #2
iCab er noget af det hurtigste og mindst RAM/CPU krævende man kan finde til en Mac.
Desværre understøtter den endnu ikke java og der er stadig lidt problemer med javascript.
Men hvis du kan undvære disse ting får du en browser, der er meget mindre og væsentligt hurtigere end både Netscape og Explorer.
http://www.icab.de

Et andet alternativ er Apple's OpenDoc browser CyberDog, der nu er gået ud af produktion. Den kan dog stadig findes rundt omkring.
Avatar billede kmx Nybegynder
12. maj 2000 - 14:11 #3
Taffy... Hvad ved du egentlig om det?
Det virker som om du kun lige har prøvet Mac en enkelt gang og siddet fast i Jubii's tåbelige Java-applets...
Avatar billede jannickl Nybegynder
18. maj 2000 - 19:19 #4
På min skole bruger de Netscape 3 på 8 gamle 33 mhz Macs med 4 mb ram.

Det kører faktisk ok.
Avatar billede tengu Nybegynder
24. maj 2000 - 12:16 #5
Jeg ville nok kigge engang på Tucows, og se om der er noget du kan bruge.

http://dia.mac.tucows.com/webmac.html

Go for it! :)
Avatar billede ahjdp Nybegynder
28. maj 2000 - 02:18 #6
Prøv Netscape 4.0 standalone (findes på Tucows). Jeg har en 7200/75, og der kører den upåklageligt
Avatar billede vessel Nybegynder
28. maj 2000 - 14:36 #7
kmx> Jeg synes at icab er ligeså sløv som IE......
Avatar billede kmx Nybegynder
29. maj 2000 - 08:59 #8
Tja... I så fald kan jeg kun råde til at finde en gammel Netscape, sådan som andre har foreslået.
Eller vent til Opera kommer. Den skal man så bare lige betale for.
http://www.operasoft.com

Kunne det forestilles at det var din internetforbindelse det var galt med... For så er det næsten lige meget hvilken browser du vælger.

iCab ER den hurtigste til at render HTML. Læs evt. her:
http://www.maccentral.com/news/0004/17.iCab.shtml

Jeg har selv kørt den på en 75 MHz maskine og det var kun fordi at den dengang var på et tidligt beta-stadie at jeg ikke holdt fast ved den. Dengang var Netscape 3 et bedre alternativ.
Avatar billede vessel Nybegynder
01. august 2000 - 18:29 #9
Jeg blev nødt til at leve med at det langsomt som et ondt år..  Men nu er kurset ovre, og jeg sværger til at jeg ALDRIg vil kommer i nærheden af sår\'n en gammel sløv mac!
Avatar billede sbs Nybegynder
08. september 2000 - 20:18 #10
Jeg har samme problem. 400 point til en god løsning.

http://www.eksperten.dk/spm/25164