Avatar billede _olsen Nybegynder
05. februar 2002 - 10:55 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Win XP vs Win 2000

Hej, jeg står overfor at anskaffe mig en ny PC og skal
derfor vælge styresystem. Jeg er meget i tvivl om jeg skal vælge XP elle Win 2000. Er der nogen der har en mening om dette ?.
Avatar billede isbamse Nybegynder
05. februar 2002 - 10:58 #1
Well... XP indeholder alt det gode fra Win2000 + multimediaunderstøttelse fra WinME... Valget kan ikke være så svært. XP er et godt og stabilt OS :)
Avatar billede resten Nybegynder
05. februar 2002 - 10:59 #2
Personligt ville jeg vælge win xp men det er min overbevisning men ellers er der er ikke så stor forskel på de 2 styresystemer så du absolut skal vælge xp.
Man har du penge som du ikke ved hvad skal bruges til så skal du købe windows xp :-)
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
05. februar 2002 - 11:01 #3
Jeg vil mene at det er XP du skal vælge, jeg har selv kørt med igennem flere måneder og det kører klippefast.
Det eneste jeg kan finde er at "gammelt" udstyr kan godt pludselig være besværligt at få drivere til.
Avatar billede _olsen Nybegynder
05. februar 2002 - 11:02 #4
Tak for svarene, jeg kender ikke så meget til XP, men det ser ud til at
I har givet mig svaret.
Avatar billede ahlforn Nybegynder
05. februar 2002 - 11:03 #5
Vælg XP. Der er mange der godt kan lide at sige "WinXP sux", men der er mange nye features i det som man hurtigt bliver glad for. Der er også en del features som man ikke kan bruge til en skid, men dem kan man sagtens slå fra.

En anden ting der er værd at tænke på er at det er det nyeste styresystem og derfor bliver der lagt mest vægt på udviklingen af driverer til det.

Hvis vi snakker stabilitet, kan det tilføjes at WinXP er bygget på samme kerne som Win2000. Kernen i WinXP er bare lidt opdateret i forhold til Win2000.
Avatar billede resten Nybegynder
05. februar 2002 - 11:03 #6
Ja alle 3 :-)
Avatar billede hirayz Nybegynder
05. februar 2002 - 11:05 #7
jeg synes XP er godt min computer er blevet mere stabil efter jeg skiftede fra 2000 ...
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
05. februar 2002 - 11:16 #8
Jeg har personligt aldrig haft problemer med Windows 2000 Professional, som nok er det mest stabile OS jeg har haft på computeren (Linux, Windows 3.11, Windows 95, Windows 98, Windows ME, Windows NT 4 Server, Windows NT 4 Workstation, Windows 2000 Professional, Windows 2000 Server, Windows 2000 Advanced Server, Windows XP Professional samt (selvfølgelig!) DOS :))
Avatar billede retaxes Nybegynder
05. februar 2002 - 11:49 #9
puppetmaster> så har du noget tilgode, prøv XP så kan du tilføje den til rækken af de skalpe du har høstet ;o)
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
05. februar 2002 - 11:57 #10
Hvis du havde tid til at læse mit indlæg, ville du se, at XP også er på listen :P
Windows 2000 Professional er det eneste af ovennævnte OS jeg endnu ikke har præsteret at crash'e.
Avatar billede retaxes Nybegynder
05. februar 2002 - 12:03 #11
sorry, var ikke rigtig vågen ;o)

Hvad med OS/2 og MAC?