Avatar billede nobbod Nybegynder
05. februar 2002 - 10:20 Der er 5 kommentarer

Logon script

Hvordan får jeg et logon script til at kende forskel på win 98, win 2000 og XP??
Avatar billede goulduck Nybegynder
05. februar 2002 - 10:47 #1
Du kan i hvert falde få den til at kende forskel på Windows 98 og Windows 2000/XP

if Windows_NT == %OS% goto winnt

Echo Du har Windows 9X
Goto end

:winnt
Echo Du har Windows NT/2000/XP

:end
Avatar billede nobbod Nybegynder
05. februar 2002 - 11:26 #2
Det skal kunne installere forskellige host filer til de forskellige styersystemer. Scriptet skal altså selv kunne se om det skal installere en host beregnet til win 9X, 2000 ell. XP.
Avatar billede goulduck Nybegynder
05. februar 2002 - 11:41 #3
Er der forskel på hostfilerne i Windows 2000 og XP ?
Avatar billede nobbod Nybegynder
05. februar 2002 - 13:37 #4
Nej, der er ikke nogen forskel på hostfilen, den skal bare placeres forskellige steder, derfor skal scriptet kunne se hvilken windows version det er.
Avatar billede codpiece Nybegynder
02. juli 2002 - 23:37 #5
Når du alligevel skal kigge efter hosts-filen, hvorfor så ikke bare teste om den findes i forvejen?

if exist c:\windows\hosts goto win9x
if exist c:\winnt\system32\drivers\etc\hosts goto winnt

etc

// codpiece