Avatar billede peilman Nybegynder
05. februar 2002 - 00:05 Der er 8 kommentarer og
3 løsninger

Delte konti i XP

Jeg prøver lige igen (ny bruger). Kan man, hvis man har forskellige profiler i XP, dele en internetkonto? og hvordan?
Avatar billede grinderslev Praktikant
05. februar 2002 - 00:07 #1
Nej.
Avatar billede grinderslev Praktikant
05. februar 2002 - 00:08 #2
Undskyld, jo..... Du opretter bare en opkaldsprofil i hver bruger profil.
Avatar billede grinderslev Praktikant
05. februar 2002 - 00:10 #3
Du kan også, som administrator, oprette en opkalds profil der virker for alle brugere.
Avatar billede peilman Nybegynder
05. februar 2002 - 00:21 #4
Tanken var at man skulle kunne tjekke indbakken som skulle være fælles, altså have nogle fælles postmapper og derefter evt ligge egen post i privat mappe.
Avatar billede grinderslev Praktikant
05. februar 2002 - 00:28 #5
Det bliver vist ikke nemt.... der tror jeg godt nok at du skal finde dig nogle gratis e-mails konti i stedet.
Avatar billede peilman Nybegynder
05. februar 2002 - 00:32 #6
tja, det er selvfølgelig det nemmeste. Men det er jo ikke altid det sjoveste
Avatar billede lahnkiller Nybegynder
05. februar 2002 - 00:35 #7
Du kan oprette nogle hotmail adresser, og så bruge MSN Explorer som er indbygget i windows. dvs. videresende posten til de brugere som vil gemme den.
Avatar billede grinderslev Praktikant
05. februar 2002 - 00:47 #8
Du har ikke rigtigt nogle muligheder for at sortere på posten fra samme e-mail konti, så du kan ikke dele det ud til flere brugere. Enten skal alle have det hele, eller også skal en have alt.
Avatar billede mib33 Nybegynder
05. februar 2002 - 08:39 #9
Du kan i "funktioner" i Outlook Express gå ind i "Meddelsesregler", der kan du selv opsætte sortering af e-mail's, enten via indholdet eller afsenderen eller noget helt tredie,  eller hvis i f.eks. aftaler med dem der skal sende mails til jer at de skriver navnet på modtageren i emnefeltet, så kan E-mail's sorteres til modtagerens egen mappe, udfra indholdet i emnefeltet, men der er uanede muligheder for at få sorteret sine E-mail's i de mapper man har lyst til/brug for.
Avatar billede peilman Nybegynder
05. februar 2002 - 11:14 #10
det lader til at det ikke kan lade sig gøre at fordele, men kan man dele en konto så flere brugerprofiler ser samme konto, og ser alt i indbakken. Dvs. ligger posten i en delt indbakke, og ikke hos den enkelte profil?
Avatar billede mib33 Nybegynder
06. februar 2002 - 09:55 #11
Så skal du nok lægge en delt mappe på skrivebordet, og så via ovenstående "meddelsesregler", dirigere alle mail's over i den mappe, så lægge mappen som delt mappe på eks. c-drevet, og så lægge en genvej til den mappe på alle brugeres skrivebord, det er bare et forslag
ps. takker for point, men fik du egentlig løst dit problem !!!