Avatar billede atomizer Nybegynder
12. maj 2000 - 09:28 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Promise Fasttrack 66 Raid Controller Driver???

Jeg har en Promise Fasttrack66 Raid Controller...

Jeg skal bruge en driver til Linux! NU!

Distributionen er RH61 el. RH62 el. Mandrake7

Jeg har checket www.promise.com/latest/latedrivers.htm og de er det IKKE!

Jeg har tidligere spurgt på Eksperten, men uden held ;(

Jeg sætter 2000 point til rådighed til et GODT svar!

//Atomizer
Avatar billede morten_b Nybegynder
12. maj 2000 - 10:05 #1
Hmmm det her der indtil videre det nærmeste jeg har kunnet komme. Er du sikker på at der eksisterer sådanne drivere...
http://cesys.ajou.ac.kr/~graph/unix/navigator/navigator.cgi-drivers-block-promise.c.htm
Avatar billede morten_b Nybegynder
12. maj 2000 - 10:11 #2
Avatar billede steffen Nybegynder
12. maj 2000 - 10:44 #3
Fra Promise FAQ'en:

SUSPECT:  Linux Support, RedHat, FastTrak66

QUESTION: Will the FastTrak66 work in Linux?

ANSWER: There is no support for the FastTrak66 in the Linux OS. At this point, there are plans to provide such support - under the RedHat version. WHEN the support is implemented is the only remaining question. When the time comes, the drivers will be posted on our website.

Rygterne siger andet kvartal 2000 indtil videre - men det er vi jo i - så de "burde" være lige om hjørnet.

morten_b: Den driver du har fundet understøtter desværre udelukkende og kun delvist DC4030 {VL|VL-1|VL-2}.

Så de 2000 må du desværre nok se dig nødsaget til at sluge igen, atomizer *snøft*
Avatar billede morten_b Nybegynder
12. maj 2000 - 10:46 #4
Nej da, giv de 2000 til mig fordi jeg i det mindste forsøgte. ;-)
Avatar billede atomizer Nybegynder
12. maj 2000 - 11:56 #5
I behøves ikke at fortælle mig noget jeg ikke ved. Der er ingen officielle drivere, men de kommer.
Jeg ved at der er nogle som har lavet nogle thir-party-drivere som skulle virke.
skaf mig dem og få jeres point

//Atomizer
Avatar billede morten_b Nybegynder
12. maj 2000 - 12:04 #6
I behøves ikke at fortælle mig noget jeg IKKE ved??? Hvad skal vi så fortælle dig??? Noget du ved???
Avatar billede darkwulf Nybegynder
12. maj 2000 - 12:16 #7
prv igen på http://www.promise.com/ftp/index.asp
der skulle de findes.
DW
Avatar billede steffen Nybegynder
12. maj 2000 - 15:18 #8
Kan det være driverne på:

http://www.promise.com/latest/latedrivers.htm

du har hørt om, atomizer?

Er desværre ikke sikker på den kører fasttrack66 (selvom nogle påstår det, har desværre ikke selv mulighed for at chekke efter) - men driveren er beta og det hele, og siden er da også en af de første steder det vil stå hvis der kommer fasttrack66 support for alvor.

Kernel 2.4.x i linux får direkte support - men den er som bekendt også lige udskudt til efteråret engang.

Kernel 2.2.14 + patchet fra ftp://ftp.kernel.org/pub/linux/kernel/people/hedrick/old/ide.2.2.14.20000124.patch.gz får også Ultra66 (og igen - de påståelige siger at det samme gælder fasttrack66) til at spille.

Avatar billede atomizer Nybegynder
15. maj 2000 - 16:41 #9
Det lader til at der snart kommer en og der er ikke nogen som har en beta driver til at liggt ;(

Jeg lukker nu...

//Atomizer
Avatar billede steffen Nybegynder
02. juni 2000 - 10:20 #10
Driveren er nu tilgængelig fra:

http://www.control.auc.dk/~danji/ft66.html