Avatar billede zesk Nybegynder
04. februar 2002 - 21:46 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Kan man finde personlige oplysninger via IP?

Jeg er blevet truet på livet af en god ven jeg har kendt over en længere periode, og nu truer han mig på livet... Han ved endnu ikke hvor jeg bor, og vi har ikke udvekslet telefon numre. Men han sagde sådan her:
"skal nok finde dig via din IP".. Og Jeg ved ærlig talt ikke om det er muligt! Hvis man kan, så skriv snarest muligt...
Avatar billede deacon Nybegynder
04. februar 2002 - 21:50 #1
Dette kan dog lade sig gøre, men hvordan ved jeg ikke!
Avatar billede jonatand Nybegynder
04. februar 2002 - 21:50 #2
Det er det. Via. www.ripe.net (så vidt jeg husker) prøv linket...
Avatar billede jonatand Nybegynder
04. februar 2002 - 21:51 #3
Men hvis han truer dig på livet så er dette vidst ikke en sag for eksperten men politiet, hvis du tror han mener det!!
Bare et forslag!!
Avatar billede jonatand Nybegynder
04. februar 2002 - 21:53 #4
Jeps, mit link virkede. Der kan man få oplysninger om ejeren af ip adressen.
Avatar billede spe Nybegynder
04. februar 2002 - 21:58 #5
Så enkelt er det ikke. Afhænger af om du har fast IP-adresse eller dynamisk IP-adresse. Om du tillader cookies på din maskine og mere.
Skriv lidt om hvilken type internetforbindelse du har så er det lidt lettere at svare dig.
Avatar billede tax Nybegynder
04. februar 2002 - 22:00 #6
Hvilken type internetopkobling har du? Nogle opkoblingstyper skifter IP i tide og utide.
Avatar billede 7th Praktikant
04. februar 2002 - 22:03 #7
Avatar billede spe Nybegynder
04. februar 2002 - 22:08 #8
7th>> Fint links om hvad IP er. Men har man nu f.eks. opkobling via tdc med dynamisk tildeling af IP-adresse får man hver gang en ny IP-adresse og en søgning hos RIPE giver blot tdc som ejer.
Avatar billede zesk Nybegynder
04. februar 2002 - 22:09 #9
512/128 TDC Internet.
Gør det nogen forskel man har Firewall på?
Den står på "Hent automatisk IP addresse"

Er jeg så sikker?

//Zesk den fortvivlede.
Avatar billede spe Nybegynder
04. februar 2002 - 22:17 #10
Gør en stor forskel hvis du har firewall. Der er andre måde at finde ud af hvem du er end IP-adresse f.eks ved at placere "hacker" programmer på din computer men med en firewall, der er sat ordentlig op kan man ikke dette.

Din forbindelse får forskellige IP-adresser med den opkobling du har. Og IP-adresserne tilhøre TDC.
Avatar billede spe Nybegynder
04. februar 2002 - 22:18 #11
Men du bør vel stadig anmelde trusler på livet.
Avatar billede zesk Nybegynder
04. februar 2002 - 22:23 #12
Det er sådan, tror han faker... Han er 16 år, og invandre. Han snakker om våben. <- Politi = no thx. når de hører at der er "helligkrig" som ham der spasseren kalder det gider de nok ik... peace
Avatar billede djsvend Nybegynder
04. februar 2002 - 22:26 #13
Hmm... hvis jeg søger efter min ip, får jeg ingen personlige oplysninger (heldigvis da :)
Jeg har TDC BredBånd med DHCP (hent IP) men ipen er den samme hver gang
Avatar billede spe Nybegynder
04. februar 2002 - 22:33 #14
djsevend>> "din" IP-adresse tilhøre TDC
Avatar billede minsemails Nybegynder
04. februar 2002 - 22:41 #15
zesk: Men hvis han truer dig på livet og snakker om våben, så synes jeg du skulle kontakte politiet!... - Så finder han i det mindste ud af at man ikke faker om sådan noget!!
Avatar billede zesk Nybegynder
05. februar 2002 - 09:36 #16
ja... Sender politiet 1 mail idag, skal bare lige have hans IP.
(via mirc, ved ikke om i kender det.)
Avatar billede junior101 Nybegynder
05. februar 2002 - 17:00 #17
Det er lige præcist rigtigt, hvad spe siger. Du ejer ikke din egen ip-adresse, og derfor er det ikke umiddelbart muligt for din "ven" at finde dig i nogle registre. Den eneste der kan det er TDC, og de udleverer ikke oplysningerne med mindre der foreligger en politianmeldelse... og det har jeg meget svært ved at se, hvordan denne sag skulle ende så langt ude. Du kan efter min bedste overbevisning godt slappe af.

Ps... Ja. jeg arbejder ved TDC-Internet...
Avatar billede ztyxx Nybegynder
05. februar 2002 - 17:05 #18
kontakt politiet personligt istedet for mail, og hvis du ved hvem han er kan du jo også oplyse hans navn
Avatar billede zesk Nybegynder
06. februar 2002 - 11:37 #19
ja.. Slapper HEELT af. Men, problemet er, jeg ikke ved om han har mit efternavn! (Spillet i claner på nettet i Cstrike, som laver HP, med nogen gange fulde navne.) << dog lang tid siden, med det fulde navn. MEN, hvis han kender mit efternavn, er det så nemt som www.degulesider.dk og søge efter det. Så kommer HELE lortet.

Men, HÅBER jeg på han ikke har, og er rimelig sikker.
Tak for jeres tid, de venligste hilsner:

//zEsk
Avatar billede junior101 Nybegynder
06. februar 2002 - 17:39 #20
tAKKER for point
Avatar billede zesk Nybegynder
06. februar 2002 - 21:39 #21
np... Følte du gav det mest konkrete svar.. + du arbejder hos TDC, så du har FORHÅBENTLIGT styr på ditten og datten. Spred ordet: *.~^fred!^~.*