Avatar billede michaelb Nybegynder
04. februar 2002 - 19:51 Der er 12 kommentarer og
4 løsninger

Vurder Siden

Jeg vil godt have jer eksperter til at give mig nogle nye idéer til designet på denne side:

http://www.michaelb.person.dk/index.htm

Jeg skal måske nævne at jeg lærte at lave hjemmesider i sdiste uge ;))
Så den er nok ikke så spændende at se på! Men jeg kan da godt selv lide resulatet!!

.::Michael::.
Avatar billede michaelb Nybegynder
04. februar 2002 - 19:55 #1
Tag jer ikke af overskirfterne på siderne! Hvis en af siderne ikke er færdige, så står der "Akvariet - Køb det hos Bonnie" eller så'n noget :))
Avatar billede michaelb Nybegynder
04. februar 2002 - 20:01 #2
Ingen feedback?
Avatar billede nebuchadnezzar Nybegynder
04. februar 2002 - 20:07 #3
jeg synes at det er en flot side. det er fedt at kategorierne fader frem. den skal du være tilfreds med
Avatar billede uap Nybegynder
04. februar 2002 - 20:18 #4
Michael>> Pæn side, men ja, den er lidt kedelig. Et baggrundsbillede ville garanteret hjælpe *SSS*

Den røde farve + den gule linkfarve bryder jeg mig personligt ikke så meget om :/ Jeg synes det får det til at se mindre pænt ud, især med det flotte banner som du har :)
Avatar billede michaelb Nybegynder
04. februar 2002 - 21:18 #5
nebu... >
Tak for det!! Det er altid rart med en omgang ros :))

uap >
Jeg vil da prøve med et baggrundsbillede! Kender du koden - lige??

Rød + Gul >
Okey... Jeg ved nu ikke helt... Jeg syntes nu det ser ok ud ;)
Men jeg kunne da overveje en anden farve...

Tak fro feedbacken begge to! Jeg kunne nu godt bruge lidt mere...
Avatar billede troja Nybegynder
04. februar 2002 - 23:43 #6
1) Logo er OK, bortset fra at man kunne gå hen og tro at "ikonerne" var knapper.
2) Menuen skrider ifht. logo, samt den fader ud BAG ved tekst:-(
3) Gul skrift på rød baggrund..hmmm
4) Menutekst står for langt til venstre..ryk den lidt ind så der er luft omkring.
5) Du bruger blå, både til alm. tekst og til links...ikke brugervenligt!
6) Ved klik på 'Hjem' bliver baggrund ved med at være gul..det sker ikke ved de andre menupunkter.
7) Du bruger verdana...dejligt..læsbart:-)
8) Tekstopdelingen ville fremstå lidt mere lækker, hvis du samlede og delte den, i de tekststykker som hører naturligt sammen...det virker lidt rodet som det står nu. Det kan du styrer i dine tabeller.
9) Pas på dine lange linjer..ikke mere end 65 anslag i en linje!
10) Ellers godt klaret hvis det er første gang:-)

/troja
Avatar billede michaelb Nybegynder
05. februar 2002 - 16:04 #7
1) Nåh... Arh... Tror du? Jeg tror at det går :)
2) Hvad mener du med dette????
3) Det har jeg valgt, da der i Bonnie's oprindelige logo optræder den gule på den røde (eller's er det omvendt, men det vilel blive mere forvirrende)
4) Hvordan???
5) Nåh nej... Jeg voervejer lige at lave lidt hover effects på linkene! De er lidt kedelige...
6) Den gule kommer på den side du er på! Hvis du har klikket på Information > Kontakt bliver "Kontakt-menupunktet" gult! Hvis du klikker på "Hjem" bliver det menupunkt gult...
7) !!Jeg elsker Verdana :)) !!
8) Ok! Det vil jeg nok liger kigge lidt på :)
9) Hmm??
10) Jeg siger tak for rosen og den lækre kritik!!

Jeg gør lige opmærksom på at siden åbenbart ligger direkte her:
www.michaelb.person.dk

Det gør den vist fordi at PI-Web har flyttet den, så deres annoncebanner optræder...

.::Michael::.
Avatar billede troja Nybegynder
05. februar 2002 - 17:48 #8
> Michaelb

2)Jeg mener: menubjælken ligger forskudt til venstre ifht. logo.
Det kradser lidt i mine øjne, men hvis det er med vilje må det være en smagssag. Menuteksten er lidt lang tid om at komme læsbær frem (ISDN) og den starter med at ligge sig bag ved teksten i tabellen nedenunder bjælken!
Synd når nu det skulle være så smart:-)

4) Menuteksten nærmest klister sig op ad den venstre side i dropdownmenuen. Det gør at den bliver svær at læse, da kanten 'rammer' menuteksten.

6) hmm..syntes ikke at det virkede sidst, men det gør det jo nu *s*

9)Hvis du er lidt i tvivl om hvordan du sætter tekst op, kan jeg anbefale dig at kigge i "Grudbog i Grafisk Design" fra Grafisk Forlag (biblioteket har den også)

10) Selv tak:-)

/troja
Avatar billede troja Nybegynder
05. februar 2002 - 17:51 #9
he he...9) "Grundbog i Grafisk Design"
Avatar billede michaelb Nybegynder
06. februar 2002 - 20:06 #10
2, så flytter jeg lige bjælken lidt til højre!!
Hos mig, kører menubjælken (Er det dropdown-menubjælen du mener) altså ikke ned bag teksten! For det er vel selve teksten du mener ikke? For der er ingen tabeller på siden...

4, Men hvordan flytter jeg den længere ud?

6, :))

9) Oki... Den bog vil jeg overveje!

.::Michael::.
Avatar billede troja Nybegynder
06. februar 2002 - 22:47 #11
2) Hmm..bjælken er ikke rykket på min skærm!?
Ja, det er dropdown-menubjælken jeg mener. Den kommer langsomt til syne
men bag ved teksten! Først når den er helt læsbar står den foran?

4) Er det en java du har fundet et sted? Hvis du går ind i coderne, plejer
der at være en mulighed for grafisk tilpasning. Har du problemer med det, kan du angive stedet du har fundet den, så kigger jeg på det.

/troja
Avatar billede michaelb Nybegynder
07. februar 2002 - 15:57 #12
2) Hmm... Ok!

4) Den er downloadet her: http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex1/topmen4/index.htm
Men den er ændret rimelig meget, men du kan få koden, som jeg bruger på siden!!
Hvis du vil dette, kan du skrive til min e-mail: michael.b@pc.dk

.::Michael::.
Avatar billede mczlimmer Nybegynder
09. februar 2002 - 15:45 #13
--->michealb
Helt iorden site...
Som det er blevet sagt før ville et bagrundsbillede gøre underværker... Kan godt give dig et css script der sætter et ind...
Og ja det ser fedt ud at din dropdown menu fader frem, men det går lige langsomt nok, havde man været vant til et 56k modem havde de tnok ikke gjort noget, men det er jeg ikke...

Zlimemr ~over&out~
Avatar billede michaelb Nybegynder
10. februar 2002 - 18:20 #14
Ok jeg takker så for vurderingerne!!

troja: Sy's det er lige lovlig dårligt at du lover noget du ik holder! Jeg har jo for længst sendt koderne til dig!!

zlimmer: Må gerne give mig et css script!!!! MEGET gerne :))
Jeg deler point ud nu, men vil godt lige have det der script :))

.::Michael::.
Avatar billede michaelb Nybegynder
10. februar 2002 - 18:21 #15
Tager lige selv del i pointene :))))
Avatar billede mczlimmer Nybegynder
10. februar 2002 - 23:48 #16
--->michealb
Hmm... Kan da godt give dig det css script, men hvad så med lidt point...?
Ved godt jeg glemte at poste det som et svar...

<STYLE type=text/css>
BODY {
    BACKGROUND-POSITION: center center; BACKGROUND-ATTACHMENT: fixed; BACKGROUND-IMAGE: url([URL for pic]); BACKGROUND-REPEAT: no-repeat
}
</STYLE>

Skriv bare hvis du ikke helt forstår...

ZLimmer ~over&out~