Avatar billede jkjonline Nybegynder
11. maj 2000 - 22:23 Der er 7 kommentarer og
3 løsninger

Include files

Er der ikke en der kan fortælle mig den præcise forskel på:
<!--#include virtual=

og

<!--#include file=

hvilken bør man bruge?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
11. maj 2000 - 22:45 #1
Med include file skal du angive filens placering på serverens drev, i
de faktiske kataloger, der er derovre.

Med include virtual angiver du placeringen i forhold til din rod (dit
startbibliotek) på serveren.

Groft sagt skal du bruge include file til at includere en fil i samme
katalog, og include virtual hvis det er i et andet katalog. Men det er
lidt groft. Er der andre, der har gode tommelfingerregler?
Avatar billede ortrak Nybegynder
12. maj 2000 - 00:35 #2
Mht. til tommerfingerregler:

Jeg bruger som regel altid virtual i stedet for file. Hvis du af en eller anden grund flytter filen(den fil som inkluderer en anden fil) et andet sted hen, så behøver du ikke at ændre i din kode.
Generelt mener jeg, at hvis man inkluderer en fil i mere end en enkelt fil, så er det klart mest overskueligt. Der er jo mange eksempler på dette: menuer, login-scripts, meta-tags, *adovbs.inc*, osv....

/ortrak
Avatar billede jkjonline Nybegynder
12. maj 2000 - 06:56 #3
er der ikke forskel på om de 2 slags filer må indeholde functioner og subrutiner?
Avatar billede a-torsten Nybegynder
12. maj 2000 - 09:21 #4
jkjonline ....

Der er ikke forskelt på hva de to kan af funktioner. Den eneste forskel er dem som ej og ortrak så nydeligt beskrev......

-Anders
Avatar billede ortrak Nybegynder
12. maj 2000 - 18:46 #5
Der er ingen forskel. Men det er rigtigt at der kan opstå problemer hvis du prøver at køre subs som bliver included fra en anden fil.

erikjakobsen: Kan du huske hvordan det er?

/ortrak
Avatar billede jkjonline Nybegynder
12. maj 2000 - 21:36 #6
kan man med en af dem includere en fil uden for serverens normale arbejdsområde, f.eks. c:\sqlpassword.inc ???
Avatar billede a-torsten Nybegynder
12. maj 2000 - 21:57 #7
jkj... Nåps
Avatar billede a-torsten Nybegynder
15. maj 2000 - 12:57 #8
kunne du ikke komme med en kommentar jkj, så vi kunne få lukket dette spørgsmål....
-Anders
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
15. maj 2000 - 13:47 #9
Du kan fra serveren kun tilgå de stier som
serveren er sat op til at kunne se, men du
kan sætte virtuelle stier op til steder
udenfor den "normale" web.rod.

Nej, mr. Ortrak, jeg ved ikke af problemer med
kald af subs i include-filer.
Avatar billede ortrak Nybegynder
15. maj 2000 - 13:58 #10
erikjacobsen: sikke en ære at blive tituleret som hr. Det er vist ikke første gang du gør dette :-]

Mht. subs i include-filer. Der er et eller andet om snakken. Men det er bare for lang tid siden jeg løb ind i problemet til at jeg kan huske det præcist.

/Mr. Ortrak