Avatar billede thenerd Nybegynder
04. februar 2002 - 15:36 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

mIRC - Hurtigt Connect

Det drejer sig omkring mIRC 6.0 eller for den sags skyld oxo en ældre version!

Når jeg connecter til en server (Her er det QuakeNet) så skriver den disse 5 linjer:

[15:30] *** Connecting to irc.quakenet.eu.org (6668)
-
[15:30] -irc.quakenet.eu.org- *** Looking up your hostname
-
[15:30] -irc.quakenet.eu.org- *** Checking Ident
-
[15:30] -irc.quakenet.eu.org- *** Found your hostname
-
[15:31] -irc.quakenet.eu.org- *** No ident response

Og efter disse 5 linjer, står den bare og venter i lang tid... Lang tid er her formuleret som 1-2-3 min! Med derefter kommer den så videre og programmet virker 100% ok!

Jeg har hørt lidt, at det er pga. jeg kører med Firewall! Er ikke den store Haj til det der, men mit internet er TDC NetEpress ADSL 256 kbit linje!
Vi har en Speedstream Router.... Med den nyeste version... (Som jeg self. ikke kan huske nummeret på)
Men hvordan/hvad opsætter jeg for at den kører hurtigt ind på IRC?

Ps. Var ud hos en kammerat og de gik der 3 sek før den havde connectet... Han havde ADSL Bredbånd uden Router... Også fra TDC...!
Avatar billede sungdk Nybegynder
04. februar 2002 - 16:38 #1
<- Equ :)
Avatar billede thenerd Nybegynder
04. februar 2002 - 16:58 #2
Yeah han hjalp mig på IRC, da mit spm. gled totalt væk her på Eksperten.dk! Såe næste gang bruger jeg vist bare IRC :]

Og mange tak, for hjælp, Labisama aka Equ!
Avatar billede sungdk Nybegynder
04. februar 2002 - 17:06 #3
np snut :)
Avatar billede rickypriv Nybegynder
04. februar 2002 - 18:06 #4
Kan vi ikke få svaret her ind?
Ifølge reglerne skal et svar være tilgængeligt for alle brugere.
Avatar billede jacksleo Nybegynder
04. februar 2002 - 18:58 #5
Gå ind på www.adsl-faq.dk og tilføj de indstillinger der hører til mirc så funker den.....
En simple router opsætning prob...