Avatar billede cyberesben Nybegynder
11. maj 2000 - 20:09 Der er 27 kommentarer og
2 løsninger

Hibernate og Standby forsvinder fra Win2K efter noget tid!!! HJÆLP!

Hejsa

mit problem er i bund og grund det at når jeg installere Windows 2000 Professional så kan jeg vælge hibernate og standby så tosset jeg vil, men når jeg har haft win2k kørende i en dags tid og installeret mine drivere og programmer, og systemet har været genstartet/crashet et par gange, forsvinder hibernate og standby pludselig, både fra Shut Down menuen og Power Options i Control Panel, så nu kan jeg ikke andet end at genstarte, sluke og logge af...

Derfor 100 svin til den der kan fortælle mig hvordan jeg undgår at disse funktioner forsvinder eller hvordan jeg får dem igen...

DET HER ER SKIDE IRRITERENDE
Avatar billede vessel Nybegynder
11. maj 2000 - 20:21 #1
Jeg ved ikke hvordan du undgår at de forsvinder, men du kan få dem igen ved at tage de sidste par faneblade under egenskaber for "denne computer"
Avatar billede cyberesben Nybegynder
11. maj 2000 - 20:23 #2
hvad skal jeg gøre der?

Avatar billede kapsel Nybegynder
11. maj 2000 - 20:30 #3
format C:
d:
cd i386
winnt

følg instruktionerne
Avatar billede silverwolf Nybegynder
11. maj 2000 - 20:33 #4
Julemanden har ben på! :-)

* Tager sine surfer briller på og vis den store visdombog frem *

Jamen Davs CyberEsben, er du nu i problemer igen? og søger efter en løsning. Jeg er ked af at sige det. Men det handler om at du har nogle drivere som ikke er kompatible med Win2000 :-) ( Too bad ). Så ser du... Du skal finde ud af hvad for en det var..også finde de rigtige drivere til den enhed :-) ( Jeg ved det fra mit Acard SCSI kort. Det skulle man ik liiige installere med det sammen indstil man havde de rigtige drivere ). Så der skete så det at den ik tillod at gå i Hibernate mode :-)

Tjaaaa. Gør som Vessel siger, selvom jeg ik tror at det findes. Det er under Strømforsygning i Kontrolpanel. Der skal du aktivere det. Vis det ik er det. Så er der stadig konflikt :-) Og denne kan vel resultere i at fjerne og installere Win2000 igen.

mvh Din kære ven SilverWolf
Avatar billede cyberesben Nybegynder
11. maj 2000 - 20:39 #5
det skete efter at jeg installerede Asus Live...

så er de forsvundet, og den går ned hvis jeg prøver at køre film med asus' driver installeret
Avatar billede steffen Nybegynder
11. maj 2000 - 21:49 #6
Der er stadig rigtigt mange drivere der ikke understøtter hybernating - og det er der ikke rigtigt noget at gøre ved ud over at vente på at producenten tager sig sammen til at udgive en driver der understøtter det.

I mellemtiden må man dog takke for at de gider lave deres driver så den slå hybenating i windows 2000 fra - for det er en masse extra bøvl at gå i hybernate - og så ens pc alligevel ikke kan vække op fra det.

Ærgerligt, men sådan er det.

Måske dit kort kan køre med en "windows 2000 certificeret" driver (evt en ældre driver) - de understøtter nemlig hybernating.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
12. maj 2000 - 17:53 #7
tror måske det skete da jeg lagde asus' egen driver ind...
Avatar billede steffen Nybegynder
22. maj 2000 - 17:54 #8
Husk at lukke spørgsmålet
Avatar billede cyberesben Nybegynder
23. maj 2000 - 00:30 #9
jeg fandt selv ud af det, det er Asus Live som smadrer det...
Avatar billede søren-jon Nybegynder
24. maj 2000 - 08:18 #10
Hej cyberespen
Hvis du under instalationen af asus live undlader at installere capture drivers, så undgår du det prob.
MEN det kommer igen tro mig, nu har jeg nørklet med det L... og straks som man finder en løsning dukker der et nyt op... typisk (jeg havde også et fejlbehæftet Asus pc3 2000 og det måtte jeg bytte til et P3V4X og dets drivere understøtter tilsyneladende heller ikke Hybernating endnu, for når jeg booter op efter at have puttet den låser den med sort skærm suuuuuuuk)Meeeeen W2k er dog bare så meget federe end win98
Avatar billede steffen Nybegynder
24. maj 2000 - 08:55 #11
cyberesben: I så tilfælde husk at give dig selv point'ene, og luk således spørgsmålet :-)
Avatar billede cyberesben Nybegynder
24. maj 2000 - 12:14 #12
steffen>> jaja

søren-jon>> jamen kan man se TV uden at installere dem? og hvordan vælger jeg dem fra? de kommer jo af sig selv?
Avatar billede cyberesben Nybegynder
24. maj 2000 - 12:16 #13
søren-jon>> du får 20 point på den betingelse at du fortæller hvordan...
Avatar billede søren-jon Nybegynder
24. maj 2000 - 14:48 #14
under installationen kommer den rent faktisk frem og spørger om den skal installere dem, vælg...... den eneste betydning det har er at du ikke "endnu" kan bruge dit kort til at grabbe video/billeder med!
Avatar billede cyberesben Nybegynder
24. maj 2000 - 15:07 #15
hmm tjaa ok det vil jeg prøve.... hvis hibernate forsvinder igen får du tæsk *GGG*
Avatar billede cyberesben Nybegynder
24. maj 2000 - 15:36 #16
DAMN nu forsvandt det! og jeg har ikke en gang genstartet, og jeg bad live om IKKE at installere driveren
Avatar billede søren-jon Nybegynder
24. maj 2000 - 04:43 #17
hvilket bundkort har du? avavavav *GGGG*
Avatar billede søren-jon Nybegynder
24. maj 2000 - 04:44 #18
En anden ting der er god at have når man leger med det her gyle er : Norton Ghost.... ikke sandt???
Avatar billede cyberesben Nybegynder
24. maj 2000 - 07:21 #19
jo, jeg har også sagt til mig selv næste gang jeg reinstallerer win2k så tager jeg et image... og det må jo så være nu det skal gøres...

Aopen AX6BC
Avatar billede søren-jon Nybegynder
24. maj 2000 - 08:56 #20
Hmmm ja som mange andre siger, så går der nok en rum tid før end vi har den fulde fornøjelse af win 2000.
anyway jeg har i sympati lige installeret live 4.1 beta og den sked bogstaveligt talt også på min hybernate funktion, så jeg stiller mig om bag i køen.... men hvor jeg dog glææææder mig til den virker!
Happy Hunt cyberesben
Avatar billede cyberesben Nybegynder
24. maj 2000 - 09:05 #21
jeg elskede hibernate... så man bare kan slukke compen og vende tilbage når man har lyst
Avatar billede cyberesben Nybegynder
25. maj 2000 - 01:17 #22
nåh men lad os oprette et spm her inde hvor vi skriver hver gang nogen eller noget har fået smadret vores hibernate funktion, så man kan læse der inden man prøver noget nyt!
Avatar billede søren-jon Nybegynder
25. maj 2000 - 15:48 #23
Jepper
Avatar billede steffen Nybegynder
25. maj 2000 - 17:15 #24
Driverne kommer med tiden til at understøtte hybernate - men i mellemtiden er jeg nu bare glad for de husker at slå funktionen fra når man installerer dem ..
Avatar billede stigers Juniormester
07. juli 2000 - 13:44 #25
hvis dvale (hibernate) forsvinder kan det reetableres v.h.a. repair!
Avatar billede cyberesben Nybegynder
07. juli 2000 - 13:49 #26
how?
Avatar billede søren-jon Nybegynder
07. juli 2000 - 13:50 #27
Repair???
Avatar billede stigers Juniormester
15. august 2000 - 09:40 #28
Repair kan vælges når man booter på enten cd-rom el. disketterne. (Undskyld den lange svartid men
har været på ferie!)
Avatar billede søren-jon Nybegynder
15. august 2000 - 10:10 #29
HEj allesammen!
Nå nu er problemet løst, Det VAR capture driveren fra ASUS der lavede lort i den og en download af deres nyeste betadriver og Beta Live løste problemet