Avatar billede maini Nybegynder
11. maj 2000 - 17:45 Der er 6 kommentarer

slette post i underformular

hej
jeg har oprettet en hovedformular og en underformular, og relationen mellem de to er ok, men
min underformular er lavet i fortløbende baner, og jeg har tilføjet en slette knap som aktivere en makro. Men jeg kan ikke få lov til at slette posten. Nogen der ved hvordan man gør det ?

mvh
claus
binger@web-on-tv.dk
Avatar billede sa Nybegynder
11. maj 2000 - 17:53 #1
Jeg har tidligere prøvet (med succes) at lave det samme.

Kan du slette ved at markere posten i underformularen ude i siden (postvælgerområde) og derefter trykke "delete" på tastaturet?

Hvis du kan det, kan du evt. prøve at oprette slette-knappen vha. access indbyggede knap-guide - så skulle det i hvert fald virke (knappen oprettes, så der kommer én ud for hver enkelt post).

Hvis du stadig ikke kan få det til at virke, må du gerne lige prøve at sende basen (eller evt. et eksempel). Ellers kan jeg evt. prøve at sende et eksempel, hvor det fungerer..

Avatar billede sa Nybegynder
11. maj 2000 - 17:54 #2
(jeg gik ud fra, at du mente, at du ikke kunne slette en post i underformularen)
Avatar billede ktp Nybegynder
11. maj 2000 - 19:41 #3
Du skal i din makro før linjen sletning bruge funktionen GotoControl (jeg ved ikk hvad navnet er i den danske version) kontrolnavne skal være navnet på din undeformular. Så skulle det virke. Årsagen er at når du klikker på den knap du har, der er placeret i hovedformularen og så for den fokus, og ved derfor ikka hvad den skal slette.
Avatar billede fdata Forsker
11. maj 2000 - 23:19 #4
ktp har ret.
Du kunne jo også placere knappen direkte i underformularen :o)
Avatar billede hnteknik Novice
12. maj 2000 - 00:24 #5
Hvis du kan rette og slette poster i underformularen, kan du lave en slettefunktion under en dobbeltklik  aktion på et af felterne i underformularen.
Henrik
Avatar billede hnteknik Novice
15. juni 2000 - 14:18 #6
Kan vi få lukket denne sag ???

Henrik