Avatar billede martal. Nybegynder
04. februar 2002 - 12:08 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Motherboard

Hej

Der er et onbard grafikkort på de motherboards med et Intel810e chipset, er der nogen der ved hvor mange RAM det grafikkort er på?

Hilsen Martal.
Avatar billede retaxes Nybegynder
04. februar 2002 - 12:13 #1
jeg mener der er noget med 8 eller 16 Mb, resten hentes af grafikkortet ved at allokere noget af din SDram.
Avatar billede martal. Nybegynder
04. februar 2002 - 12:21 #2
Ja, du har nok fat i noget, for jeg har en halv gammel Compaq Presario 7598, og på Compaq´s hjemmeside står der at det har 8 RAM, men Sandra siger 16...!
Avatar billede retaxes Nybegynder
04. februar 2002 - 12:25 #3
prøv at hente Sandra her http://www.sisoftware.demon.co.uk/sandra/
Avatar billede retaxes Nybegynder
04. februar 2002 - 12:26 #4
doh, den har du jo, sorry
Avatar billede retaxes Nybegynder
04. februar 2002 - 12:28 #5
det kan være at Compaq'en har allokeret 8Mb ekstra, derfor ser Sandra det som 16Mb ram.
Avatar billede martal. Nybegynder
04. februar 2002 - 18:57 #6
Ja, okay så satser jeg på at der er 16 RAM.

Tak for hjælpen :)
Avatar billede retaxes Nybegynder
04. februar 2002 - 20:09 #7
du har nok en mulighed for at tilslutte et grafikkort i PCI eller i AGP, hvis en sådan sokkel findes på dit board og så kan du jo bruge grafikkort der har mere ram, 32 eller 64Mb.

Takker for pointene!

www.fotx.net/retaxes