Avatar billede Xelot Nybegynder
04. februar 2002 - 09:51 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Hjemmeside og opsætning

Hej..

Jeg står og skal bruge et nyt design til Znup.dk, så var det at jeg tænkte på hvordan det er bedst at sætte op. Jeg tænkte på en tabel med en Iframe inden i, men er der nogen der har et bedre foreslag?
Avatar billede cdc Novice
04. februar 2002 - 09:57 #1
Det er ikke alle browsers der kan se iframes

/cdc
Avatar billede Xelot Nybegynder
04. februar 2002 - 10:01 #2
Hmm det er s'følig rigtigt nok, men så vil du sige at det skal være udelukkende med tabel'ler?!
Avatar billede bufferzone Praktikant
04. februar 2002 - 11:44 #3
Du skal også overveje om du ønsker at gøre dit site søgemaskinevenligt. Vil du det, skal du undgå Iframes og almindelige frames

Hilsen
Kim fra http://www.bufferzone.dk
Avatar billede Xelot Nybegynder
04. februar 2002 - 12:06 #4
Hrmf hvad vil i så foreslå at jeg gør?
Avatar billede cdc Novice
04. februar 2002 - 12:20 #5
det med søgemaskinvenlighed kan da være lige meget. Man sørger bare for at have metatagsene i orden så skulle det problem være løst.

/cdc
Avatar billede karl_hungus Nybegynder
04. februar 2002 - 12:27 #6
/cdc>> Det er ikke altid nok med metatags, hvis den ikke kan finde teksten på selve siden
Avatar billede cdc Novice
04. februar 2002 - 12:30 #7
Det er jo klart nok, jeg har selv sørget for at roboterne ikke kan snuppe de sider jeg ikke vil have ud på nettet, og spørgsmålet her er vel også hvad for en side man har gang i.

/cdc
Avatar billede Xelot Nybegynder
04. februar 2002 - 12:40 #8
Hvad virker så bedst?
Avatar billede cdc Novice
04. februar 2002 - 12:55 #9
iframe eller frames ?
Avatar billede bufferzone Praktikant
04. februar 2002 - 17:42 #10
cdc>Med det svar afsløger du at du enten intet ved om søgemaskineoptimering eller også ikke har fulgt med de sidste to år. Metatags har stort set ingen virkning i de søgemaskiner, der betyder noget og fylder du dine metatags med søgeord, der ikke findes i din bodytekst, risikere du at få dit site banned.

Znup> hvis du vil optimere til søgemaskiner skal du bruge tabeller. Du kan jo prøve at søge på nogle af de ord der er relevante for dig og se hvor mange sites du kan finde, der anvender frames. Hvis du finder nogle, kan du være næsten sikker på at de anvender en eller anden for for cloaking. Det kan være at cdc har styr på det ;-) jeg vil ikke give mig i kast med det
Avatar billede cdc Novice
04. februar 2002 - 23:04 #11
bufferzone-> så kan jeg ikke forstå når jeg har en stor site, med de riktige metatags at der kun er en, og jeg siger en, af disse sider der er representeret på disse søgemaskiner, og det er index siden........Det skal dog siges at jeg samtidig har et script liggende inde også.

Det er riktig at jeg ikke bruger så meget tid på at følge med i søgemaskinernes udvikling, men jeg har hele tiden her inde fået at vide at meta tags var vikitig, og at de var korrekte.

Nu er det jo også ikke et søgamskineoptimerings spørgsmål dette her, men hvis jeg er forkert på den må du gærne bevise dette med nogle links, da de sider jeg har ikke fejler noget....

/cdc
Avatar billede Xelot Nybegynder
05. februar 2002 - 09:19 #12
Tak
Avatar billede Xelot Nybegynder
05. februar 2002 - 09:21 #13
Nogen der gider at kommentere www.znup.dk/Test.htm ?? jeg har et problem med et script, men det ordner jeg på et tidspunkt.. :)
Avatar billede bufferzone Praktikant
05. februar 2002 - 09:30 #14
Det er et meget almindeligt problem, som jeg møder ofte, Problemets art afhænger af søgemaskinen, men det kan være metatagrelateret.

Google: Hvis google kun finder din indexside, har du linkproblemer. Løsningen er at redesigne koden så linknene bliver søgemaskine venlige, læs her http://www.webdevelopersjournal.com/articles/spider_dynamic_site.html

Altavita/fast: Her skal du submitte siderne seperar, submit ikke for mange på kort tid, spred gerne tilmeldingen over to måneder. Lav statiske hallway/doorwaysider, der er optimeret til et emnesøgeord hver og som interlinker dit site. Disse hallway/doorway sider skal have links til sig fra din index side.
Avatar billede cdc Novice
05. februar 2002 - 09:41 #15
Hvorfor er det forkert at google, altavista, yahoo osv kun finder min index side?
Hvis jeg ønsker at folk skal komme ind af fordøren og ikke et åbent vindu i kælderen eller bagdøren, da siden er opbygget i frames, og sidens navigation og design vil falde helt sammen, kan jeg ikke forstå at dette skulle være noget problem. Det er jo en af de ulemper ved frames at man på søgemaskiner kan finde enkelte dokumenter, men uden mulighed for at komme vider, hvis man da ikke koder sig ud af det problem.

Hvis siden ikke indeholder dokumenter der kan stå alene, men skal ses i et samenhæng, ville det jo være forker af mig at gøre dette.

Men jeg vil læse dit link, for at se om jeg for et sørre forståelse for dit argument.

/cdc
Avatar billede bufferzone Praktikant
05. februar 2002 - 21:08 #16
Der er forskel på de enkelte maskiner, fordi de netop er forskellige.

Hvad angår spørgsmål om hoveddør i forhold til kælderdør/sidedør/bagdøre, så er problemet at du ikke helt forstår hvad det er søgemaskinerne levere.
En søgemaskine levere indhold(content) og ikke websites. De fleste websites indeholder indhold/informationer af megen forskellig art og da brugerne søger netop indhold, er det helt naturligt at en søgemaskine ønsker at parre en bruger(søger) med en side dybt i et website.
Disse ønsker udnyttes af os der levere søgemaskineoptimering til at give websites masser af sidedøre og dermed muligheden for at få flere brugere ind.

Det er altså ikke forkert når de finder kun din indexside, du midster bare en masse muligheder