Avatar billede gummisko Nybegynder
04. februar 2002 - 08:44 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

LINK TIL OUTLOOK FRA WEBSIDE

Hvordan åbnes Outlook fra et link på en asp-webside - altså et kald efter outlook.exe??????
vh
Bjarne
Avatar billede hirayz Nybegynder
04. februar 2002 - 08:46 #1
du kan åbne så du kan skrive en ny mail (mailto:mail@mail.dk) ... men jeg tror ikke man kan åbne outlook.exe, jeg regner med at det er på klient maskinerene den skal åbnes og ikke på serveren
Avatar billede gummisko Nybegynder
04. februar 2002 - 08:48 #2
det må være muligt at kalde et filkald på klienten????????
Avatar billede keysersoze Guru
04. februar 2002 - 08:58 #3
det vil være en sikkerhedsbrist hvis dette kunne lade sig gøre - desuden har du heller ingen chance for at vide hvor outlook.exe er placeret på klientens maskine
Avatar billede bjarnemortensen Nybegynder
04. februar 2002 - 09:01 #4
det er til brug på standard-installerede klienter, så outlook er altid på samme adresse - men kaldet????
vh
Bjarne gummisko
Avatar billede monmathiesen Nybegynder
04. februar 2002 - 09:27 #5
<div Align=center>Start selv Outlook up hved at klikke på ikonen.<br><br>

<SCRIPT language=JavaScript><!--

if (navigator.appName == 'Microsoft Internet Explorer' ){
  document.write('')
    document.write('<center>')
    document.write('<object id="browserIcons" classid="clsid:8856F961-340A-11D0-A96B-00C04FD705A2" align="baseline" border="0" width="220" height="100">')
    document.write('<param name="Location" value="C:/Programmer/Microsoft Office/Office10">')
    document.write('<param name="AlignCenter" value="1">')
    document.write('<param name="AutoSize" value="1">')
    document.write('<param name="AutoSizePercentage" value="10">')
    document.write('<param name="AutoArrange" value="1">')
    document.write('<param name="NoClientEdge" value="false">')
    document.write('<param name="ViewMode" value="4">')
    document.write('</object>')
    document.write('</center>')
}

// --></SCRIPT></td>
Avatar billede snuseren.dk Nybegynder
04. februar 2002 - 18:47 #6
Det er jo heller ikke sikkert at brugeren har Outlook! De kunne f.eks. køre linux, og der tror jeg da ikke at outlook følger med.

/Snuseren.dk
Avatar billede gummisko Nybegynder
04. februar 2002 - 19:15 #7
Mener du:
<html>
<head>
<title>Untitled Document</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
</head>

<body bgcolor="#FFFFFF" text="#000000">
<div Align=center>Start selv Outlook up hved at klikke på ikonen.<br><br>

<SCRIPT language=JavaScript><!--

if (navigator.appName == 'Microsoft Internet Explorer' ){
  document.write('')
    document.write('<center>')
    document.write('<object id="browserIcons" classid="clsid:8856F961-340A-11D0-A96B-00C04FD705A2" align="baseline" border="0" width="220" height="100">')
    document.write('<param name="Location" value="C:/Programmer/Microsoft Office/Office/outlook.exe">')
    document.write('<param name="AlignCenter" value="1">')
    document.write('<param name="AutoSize" value="1">')
    document.write('<param name="AutoSizePercentage" value="10">')
    document.write('<param name="AutoArrange" value="1">')
    document.write('<param name="NoClientEdge" value="false">')
    document.write('<param name="ViewMode" value="4">')
    document.write('</object>')
    document.write('</center>')
}

</SCRIPT></
</div>
</body>
</html>
for det virker ikke!!!
Avatar billede gummisko Nybegynder
04. februar 2002 - 19:16 #8
det var måske smartere med et script som selv fandt outlook????
Avatar billede monmathiesen Nybegynder
05. februar 2002 - 09:16 #9
Jeg ved godt det virker det er jo derfor jeg skriver det :)

Men hvis du skriver ../Office/outlook.exe, vile du få et spørgsmål
som Åbn eller gem filen (windows menu), men hvis du kan bruge det
så er du velkomen !!!
Avatar billede monmathiesen Nybegynder
14. februar 2002 - 21:18 #10
Prøv lige det her gummisko :)

<html>

<head>
<title>Start din Outlook</title>
</head>

<body>

<p><a href="outlook:Indbakke">Start din Outlook</a></p>

</body>

</html>

Det er bare alt for nemt !!!
Avatar billede gummisko Nybegynder
16. februar 2002 - 16:43 #11
Du er skidegod!!!Flot!Nemt!
vh
Bjarne Gummisko