Avatar billede m.jakel Nybegynder
04. februar 2002 - 00:40 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

geforce2 64MB problem

jeg skulle installere ovenstående kort,men da jeg så skulle tænde computer igen kunne dette ikke lade sig gøre/ingen power.derefter satte jeg mit gamle kort i,og så kunne jeg godt tænde comp.igen..er det kortet eller min computer??? pentium 3 450MHZ 384 mbram
håber nogen kan hjælpe
Avatar billede retaxes Nybegynder
04. februar 2002 - 00:48 #1
prøv det i en anden PC, er du sikker på at den har siddet helt nede i slottet, de har det med at krybe op igen.
Avatar billede retaxes Nybegynder
04. februar 2002 - 00:49 #2
Ellers kan det kun være Grafikkortet, din PC virker jo med det gamle kort.
Avatar billede retaxes Nybegynder
04. februar 2002 - 00:50 #3
kommer der slet ikke et beep med det nye kort?

Ellers må du ned og ha' det byttet.
Avatar billede retaxes Nybegynder
04. februar 2002 - 01:02 #4
med det nye kort i kan du så komme i bios, for så kan du prøve med Load Default Setup eller Optimize bios
Avatar billede m.jakel Nybegynder
04. februar 2002 - 01:02 #5
ingen beep den er helt død ingen mulighed for at tænde comp..meen hvad gør kortet så dette kan ske????
Avatar billede m.jakel Nybegynder
04. februar 2002 - 01:03 #6
jeg kan slet ikke tænde computeren..når jeg har sat kortet i..yderst mystisk..
Avatar billede retaxes Nybegynder
04. februar 2002 - 01:05 #7
Højst sandsynligt kortslutter den strømforsyningen, eller grafidelen på mobo.

Sæt det gamle kort i og prøv det jeg lige foreslog, Load Default Setup, Save&Exit.
Sæt det nye i og se om det så virker med den indstilling.

Normalt vil det første du ser, være hvilket grafikkort der sidder i, kan du ikke se det, så er der en mulighed for at det er defekt.
Avatar billede rap-rap Nybegynder
04. februar 2002 - 02:58 #8
hej m.jakel
retaxes forslag er et MUST for dig !!!!
HVAD er det for et GeForce du sætter i  ??
HVAD var det for et grafikkort du fjernede  ??
var det kort svært at sætte i ??
hvad type bundkort har du, ??
Hvad bios revision har bundkortet
kan du vælge om det skal poste fra AGP eller PCI i bios
Hvor meget udstyr er der tilkoblet din maskine (HD'er-lyd-brænder.etc,etc)
Har måske en ide, men vil da lige høre svarende på det her først
Avatar billede rap-rap Nybegynder
04. februar 2002 - 03:02 #9
http://www.tweak3d.net/faq/faq.cgi#hw:gef:troub:startup:nopost
Prøv lige det link her, det kan være svaret på det er der, desværre kun på engelsk....
Avatar billede retaxes Nybegynder
04. februar 2002 - 09:39 #10
rap-rap> du skal nok ændre den url til http://www.tweak3d.net/faq/faq.html
Avatar billede m.jakel Nybegynder
04. februar 2002 - 13:21 #11
takker for svar.men da jeg ikke er den store haj i comp..hvordan kommer jeg til det der bios????
jeg er ikke klar over hvilket bundkort,grafikkort er til agp,tilkoblet er:HD,lydkort,plextorbrænder,floppy,printer,scanner,cd-rom-drev.
det indsatte kort var geforce 2&¤MB,mit gamle er winfast geforce256 32MB
Avatar billede retaxes Nybegynder
04. februar 2002 - 13:27 #12
du kommer som regel ind i bios ved at trykke på tasten Delete lige når du hører et beep ved start af PC'en.

Hvad betyder geforce 2&¤MB
Avatar billede retaxes Nybegynder
04. februar 2002 - 13:31 #13
ok, du har holdt Shift nede mendes du skrev geforce 64Mb ;o)
Avatar billede m.jakel Nybegynder
04. februar 2002 - 15:09 #14
jeg prøver dit råd om lidt..det hjalp jo på mit andet problem(brænder)takker
Avatar billede m.jakel Nybegynder
04. februar 2002 - 15:35 #15
HMMMMM samme problem,,computer vil ikke tænde,,tager kortet ud og computer tænder,,putter kort i igen og computer slukker,,så er det vel kortet den er gal med..
Avatar billede retaxes Nybegynder
04. februar 2002 - 16:13 #16
noget tyder på at kortet er defekt, det kan jo ske.

sidste test må være at finde en der kan prøve det i sin PC.