Avatar billede food4u.dk Nybegynder
03. februar 2002 - 23:11 Der er 25 kommentarer og
3 løsninger

Fjernstyringsprogram, hvilket?

Hejsa

Jeg leder efter et godt fjernstyringsprogram.

Det skal ikke være VNC, hvor man skal have en klient, det skal styres via en browser.

Findes der noget gratis?

MVH
Christoffer
www.food4u.dk
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
03. februar 2002 - 23:13 #1
Sådan et program følger der med WindowsXP. Det hedder Fjernsupport og ligger i Start-menuen...
Avatar billede snowball Novice
03. februar 2002 - 23:14 #2
Hvis det skal styres via en browser, så kan du prøve enten RemotelyAnywhere (ikke gratis) eller Terminal Services !

Læs mere på http://www.remotelyanywhere.com og http://www.microsoft.com/WINDOWS2000/downloads/recommended/TSAC/tsac.asp (vælg Web Package i menuen til højre)

Snowball
Avatar billede grinderslev Praktikant
03. februar 2002 - 23:14 #3
Hvis du bruger Windows XP /2000, kan du bruge fjern skrivebord.
Avatar billede food4u.dk Nybegynder
03. februar 2002 - 23:16 #4
fiskesuppe > glemte lige at sige jeg bruger 2k

showball > takker for linket

grinderslev > hvordan det?
Avatar billede snowball Novice
03. februar 2002 - 23:16 #5
grinderslev: Fjern skrivebord !?!?!?!?

Snowball
Avatar billede bartafterdark Nybegynder
03. februar 2002 - 23:22 #6
Der finder du et alle tiders program http://www.radmin.com/
Det kan det hele
Avatar billede food4u.dk Nybegynder
03. februar 2002 - 23:26 #7
snowball > hvordan starter man Termonal Services?
Avatar billede tscholz Nybegynder
03. februar 2002 - 23:26 #8
VNC virker også igennem en webbrowser! prøv at gå ind på http://<hostname>:5800
Avatar billede snowball Novice
03. februar 2002 - 23:26 #9
bartafterdark: Så vidt jeg lige kan læse mig til, så kan Remote Administrator ikke bruges via en browser !?

Snowball
Avatar billede snowball Novice
03. februar 2002 - 23:29 #10
food4u.dk: Du installerer den Web Package på den PC du vil fjernstyre og så bagefter tilgår du den bare ved at gå ind på http://ip-eller-pc-navn/tsweb/ ! Der skriver du så navnet på serveren og vælger hvilken opløsning du vil køre i og klikker på Connnect. Første gang vil du blive bedt om at hente et ActiveX komponent. Når du så er connected, så får du en login prompt frem som når du normal logger på PC'en !

Snowball
Avatar billede bartafterdark Nybegynder
03. februar 2002 - 23:29 #11
Okay.

Det så jeg ikke
sorry
Avatar billede food4u.dk Nybegynder
03. februar 2002 - 23:31 #12
snowball > jeps, det virker fint, men jeg tror ikke der er nogen Terminal Service der køre hos mig

Skal den ikke startes?

Den siger: "Error connecting to terminal server: localhost"
Avatar billede snowball Novice
03. februar 2002 - 23:33 #13
Den plejer at starte sig selv efter installationen. Prøv evt. at genstarte, eller gå ind i Services og se om den er startet !

Snowball
Avatar billede food4u.dk Nybegynder
03. februar 2002 - 23:53 #14
Det virkede ikke, jeg prøver lige at geninstallere IIS
Avatar billede goulduck Nybegynder
04. februar 2002 - 06:52 #15
Som tscholz skriver, kan man også bruge en browser til at fjernstyre maskinen!
Avatar billede mountainman Nybegynder
04. februar 2002 - 08:10 #16
Netop Remote Control. Den nye version 7 kan gennem et activeX modul bruges gennem en browser.

(Og så er den dansk......)  :-)
Avatar billede food4u.dk Nybegynder
04. februar 2002 - 12:48 #17
mountain > har du et link??
Avatar billede snowball Novice
04. februar 2002 - 12:56 #18
http://www.netop.dk ;)

Snowball
Avatar billede food4u.dk Nybegynder
04. februar 2002 - 13:00 #19
He, så langt tænkte jeg ikke lige

Jeg kan desuden ikke forstå det med TSweb

I nat da jeg alligevel skulle se SuperBowl geninstallerede jeg, men det virker stadig ikke.
Avatar billede snowball Novice
04. februar 2002 - 13:07 #20
hhmm...underligt. Jeg har aldrig haft problemer med den. Har altid bare kørt det lille install program, og så har det virket !

Men den fejler først efter du har valgt server og opløsning og så klikker Connect !?

Snowball
Avatar billede food4u.dk Nybegynder
04. februar 2002 - 13:17 #21
Jep

Er der overhovedet Terminal Services i 2k pro?
Avatar billede snowball Novice
04. februar 2002 - 13:21 #22
Ikke som standard, men det er jo det du installerer ved at hente den Web Package !

Snowball
Avatar billede food4u.dk Nybegynder
04. februar 2002 - 13:26 #23
den installere da kun det der webinterface
Avatar billede snowball Novice
04. februar 2002 - 13:35 #24
Når man installerer den Web Package på sin server, så gør det at min via en browser kan logge på den server på samme måde som hvis det var en rigtig Terminal Server !

Snowball
Avatar billede food4u.dk Nybegynder
04. februar 2002 - 13:41 #25
Jeps, men jeg ville jo logge på min egen win2k pro maskine, er det derfor så?
Avatar billede snowball Novice
04. februar 2002 - 14:11 #26
hhmm...Ja jeg tror ikke du kan lave en connection til den PC du selv sidder ved ! Og dog, den åbner jo bare en ny session, men tror nu alligevel ikke den kan ;)

Har du ikke en anden PC du kan prøve det fra !?

Snowball
Avatar billede food4u.dk Nybegynder
04. februar 2002 - 17:18 #27
nja, den gik ned i forgårs så... :o)

Men jeg må lige finde ud af noget
Avatar billede food4u.dk Nybegynder
07. februar 2002 - 19:49 #28
Jeg har ikke fået noget til at virke, men i får point anyway