Avatar billede zaaaaa Nybegynder
03. februar 2002 - 22:08 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hits ??

jeg vil gerne lære hvordan man laver sådan at hvergang man har trykket på et link så lægger den 1 til databasen også kan man se hvor mange gange den er belvet downloadet......

Er der noge der kan finde en DANSK guide til hvordan man laver sådan et script......
Eller er der nogen der kender et script som er lige til formålet og kna fortælle mig hvordan jeg skal få det til at virke??

På Forhånd TaK!

//Orcus
Avatar billede coltau Juniormester
03. februar 2002 - 22:18 #1
Prøv at læse denne

http://www.eksperten.dk/spm/167325

og sig til hvis du skal have mere hjælp.
Avatar billede zaaaaa Nybegynder
03. februar 2002 - 22:23 #2
jeg vil meget gerne have mere hjælp Tak! :)
Avatar billede coltau Juniormester
03. februar 2002 - 23:29 #3
Du skal lave en database med følgende felter:
ID=Tal Til identifikation
LINK=Tekst Til Link på formen: "http://www.callthis.com"
Antal=Tal

Derefter skal du have denne asp-kode liggende: (calllibk.asp)

<%
Set objConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
objConn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & server.MapPath("test.mdb") ' strConn

ID = Request.QueryString("ID")

Set RS = objConn.Execute("SELECT * FROM Links WHERE ID = " & CStr(ID))
Link = RS("Link")
Set RS = objConn.Execute("UPDATE Links SET Antal = Antal + 1 WHERE ID = " & CStr(ID))
Set rs = Nothing

Response.Redirect(Link)
%>
Ovenstående kode opdatere feltet Antal i databasen og kalder det link der står sammen med ID i databasen.

Din html-kode med links skal se således ud:

<body>
<a href='calllink.asp?ID=1'>Link1</a><br>
<a href='callink.asp?ID=2'>Link2</a><br>
</body>

Hvor ID er lig med ID i databasen.