Avatar billede unicorn11 Nybegynder
03. februar 2002 - 21:32 Der er 5 kommentarer

Esenet dobbelt dynamisk ip

Hey jeg har en kæmpe problem og kunne godt bruge lidt hjælp...

jeg har 2 pc'ere som er sat sammen i et velfungerende LAN, og de begge kører på min www.esenet.dk opkobling hvor jeg nu har fået 2 dynamiske ip'er før havde jeg en gateway til at dele internettet med men pga de lukker for nogle muligheder med direct connection's osv vil jeg gerne kører det uden om min gateway hvilket også skulle kunne virke jvf. citat esenet.dk:

2 IP-adresser

Der er i dag blevet åbnet mulighed for tildeling af 2 offentlige dynamiske IP-adresser pr. bruger på Esenettet.

Dette betyder, at det nu er muligt at tilslutte 2 PC'er pr. modem vha. en hub eller en switch.
Jf. manualen til Motorola SB4100 burde det således også være muligt at benytte Ethernet-porten og USB-porten samtidigt (som alternativ til en hub/switch). Dette er dog ikke efterprøvet.

Brugere, der benytter sig af muligheden for at tilslutte 2 PC'er vil opleve, at de skal gennem en aktivering med PC nummer 2 svarende til den de har gennemført med PC nummer 1.

I forbindelse med de indførte systemændringer kan nogen brugere have oplevet mindre driftforstyrrelser i de seneste dage.
Det kan ikke udelukkes, at der også i de følgende dage vil kunne forekomme mindre forstyrrelser.

Men efter jeg har koblet den første computer på og har fået den til at kører med internet osv kommer problmet nummer to har nærmest mistet alt forbindelse, mit lan virker fint men når jeg åbner explorer søger skriver den bare registere proxy og så sker der ikke mere den registerings side som skulle komme op for at registere computeren til modemet kommer bare ik' :( og nu virker det hellere ikke hvis jeg kører det tilbage igen.

computer 1: windows 98me ie6
computer 2: windows 98se ie5
switch: unex (nexswitch sd050)
modem: motorola surfboard (sb4100)

Det virker for mig som om det er ie som har et problem måske mine protocols som ikke virker eller sådan noget men måske i kan hjælpe mig..?
Avatar billede professoren Nybegynder
04. februar 2002 - 13:47 #1
hub og 2 modemer?? Hvad med en router istedetfor?? Så kan du
have 2 dynamisk IP'er kørende samtidig...hvorfor har du 2 forsekllige windows installation?
Avatar billede unicorn11 Nybegynder
05. februar 2002 - 23:35 #2
hmm okey jeg har et modem hvor jeg har mulighed for at kører med 2 dynamiske ip'er men den vil kun registrer min ene computer til modem som om den anden ikke kan komme i kontankt med den den ene computer er ikke min så jeg bestemmer ikke helt hvilken OS der er på dem begge, men det er hellere ikke sagen realavant skrev det bare hvis nogen kendte til det problem med fx win98se
Avatar billede hudibras Nybegynder
11. februar 2002 - 15:24 #3
Du kan godt køre direct på esenet, men det er meget sløvt. Installer istedet netbui på begge. Denne protokol sendes ikke ud, men så snakker de hurtigere sammen. TCP benyttes så kun ud via kabelmodemet.
Avatar billede unicorn11 Nybegynder
11. februar 2002 - 19:29 #4
Jeg har selv fundet en løsning på problemet ellers mange tak for hjælpen. det var nemlig hos teledanmark som styrer esenet'et problemet lå
Avatar billede hanmo Nybegynder
17. november 2003 - 20:26 #5
Jeg har et meget lignende problem. Hvad var problemet? Håber på svar, selv om tråden har været død længe :)