03. februar 2002 - 19:17 Der er 10 kommentarer

lyden skratter

hej jeg har samlet en ny computer med soltek SL-75DRV2 bundkort.
jeg bruger min brænder som cd-romdrev.

Når jeg bevæger musen rundt, og specielt når jeg kører cd-rommer. skratter lyden fælt i begge mine lydkort...

Hvad er galt?? alt andet virker perfekt
Avatar billede 24u Juniormester
03. februar 2002 - 19:22 #1
mon ledningen fra brænder til lydkort sidder ordentlig fast?
ellers prøv at fjerne lydkortet, og lad pc'eren genstarte.. den burde selv finde driveren.
Avatar billede soreno Praktikant
03. februar 2002 - 19:29 #2
hvilket lydkort har du?
jeg har haft et lingende problem der blev løst med en bios opdatering.
Avatar billede 24u Juniormester
03. februar 2002 - 19:31 #3
altså fjerne dem i egenskaber for denne computer ;o)
03. februar 2002 - 20:24 #4
driverne er måske lidt gamle. jeg har brugt det samme lydkort til en ældre computer, hvor det virkede fint.

det der bl.a. undrer mig er, at lyden skratter både i onboard-lydkortet og pci lydkortet??
Avatar billede 24u Juniormester
03. februar 2002 - 20:29 #5
kan du ikke finde nogle nye drivere??
hvad os kører du med?
03. februar 2002 - 20:33 #6
jeg kører både med xp og 98, men den skratter på samme mådei begge. (det gjorde den også inden jeg installerede xp)
Avatar billede 24u Juniormester
03. februar 2002 - 20:33 #7
min svorgers pc har lige haft et svært tilfælde med lydproblemer (prøvede både med onboard og nyt hardware).. det viste sig at et eller andet program havde fjernet de rigtige drivere, og da windows så selv skulle finde dem, var det bare de samme.. måtte finde nye på nettet, og nu virker det igen. point = prøv med nogle nye drivere først. ;o)

Har du kontrolléret kablet til højtalerne, og evt. om højtalerne virker på et andet system??
Avatar billede halifax Nybegynder
03. februar 2002 - 21:09 #8
Det kan være en IRQ konflikt, fx. hvis mus og lydkort har sat sig på samme IRQ kanal. Kontroller mus og lydkort i Enhedshåndtering.
Avatar billede sanded_shadow Nybegynder
06. februar 2002 - 13:48 #9
Kører den ellers fint når du blot spiller musik uden at bruge nogen enheder??
Avatar billede halifax Nybegynder
06. februar 2002 - 14:15 #10
sanded_shadow - Du kan ikke stille et spørgsmål og give det som svar. Dit "svar" indeholder jo ingen løsningsforslag. Det er imod eksperten reglerne. Det kan højst være en kommentar.