Avatar billede arccos Nybegynder
03. februar 2002 - 15:07 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Diablo 2 crash

Jeg har en thunderbird 750 mhz med riva tnt2 grafikkort, 384 mb ram. Jeg bruger windows 2000 som styresystem.
Jeg har haft meget fornøjelse med at spille spillet Diablo 2 online, på noget der hedder battlenet. Problemet er så at spillet crasher ofte, og kommer med nogle forskellige crash grunde som for det meste bunder ud på grafik fejl og andet. Nogle gange crasher det før jeg kommer ind i hovedmenuen i diablo 2 (før jeg logger på nettet)
Hvad kan årsagen til dette være?
Avatar billede trafwoo Nybegynder
03. februar 2002 - 15:13 #1
Efter man har installeret Diablo 2 kommer der en videocard config skærm frem. Den tester om det er bedst for dig at spille i 2d mode eller i 3d mode.

Selvom den siger at 3dmode er det bedste, er det ikke altid rigtigt.

Prøv at gå ind i start-programmer-diablo2-videoconfig der kan du ændre det.
Avatar billede arccos Nybegynder
03. februar 2002 - 15:14 #2
Jeg kører spillet i 2d, og har også prøvet 3d men problemet er det samme
Avatar billede spil-eksperten Nybegynder
03. februar 2002 - 15:14 #3
Har du for nygligt kommet til at slette noget inde i system eller lign.?
Hvis du har kan det være problemet!

Det kan også være en virus som går ind og ødelægger programmer med internetforbindelse.
Gå derfor ind og download Norton anti-virus Auto-Protect!
her
http://download.cnet.com/downloads/0,10152,0-10093-110-8079062,00.html?gid=67212&url=http%3A%2F%2Fnct%2Edigitalriver%2Ecom%2Ffulfill%2F0001%2E14%23form
Avatar billede arccos Nybegynder
03. februar 2002 - 15:42 #4
Er lige ved at downloade Norton, tager lang tid, håber ikke det er virus selvom jeg tror det er meget sandsynligt
Avatar billede arccos Nybegynder
03. februar 2002 - 17:06 #5
Jeg har scannet, og det lader til ikke at være problemet. Jeg har skrevet den seneste crash ned:
Assertion failure
Location:Fog/Src/excel/Excel/Cpp, line #529
Expression: *data==Sym_eol
Avatar billede arccos Nybegynder
03. februar 2002 - 22:15 #6
100 point er bedre?
Avatar billede vistodk Nybegynder
04. februar 2002 - 01:05 #7
Anbefaler at hente Detonator3 som er den bedste driver til dit kort.. Findes på www.nvidia.com..  og sørg for at du har installeret Servicpack2 på din windows2000

.: Visto.dk IT-service
.: www.visto.dk
Avatar billede karlslund Nybegynder
04. februar 2002 - 09:04 #8
Det er vigtigt at din Diablo 2 er patchet til nyeste version - de er helt oppe i V1.09D

Disse patches er faktisk ikke for at tilføje ny funktionalitet, kun for at rette fejl og minimere mulighederne for at snyde når man er online.

http://www.blizzard.com/patches/

Mon ikke det hjælper?
Avatar billede arccos Nybegynder
04. februar 2002 - 17:17 #9
såå nu tror jeg den er der (krydser fingre). Jeg har kunnet spille det i over 2 timer i træk (gisp!), uden at det gik ned, så løsningen blev altså at jeg skulle have de detonator drivere installeret, det virker underligt, men efter jeg fik windows 2000 kunne jeg ikke køre spillet uden de mærkelige grafik fejl, selvom jeg havde installeret de drivere der fulgte med grafikkortet. Det virker som om at de gamle drivere kun var beregnet til win98 (selvom der også var win2000nt drivere på driver cd'en?!).
Men ihvertfald...Nu kører det som smurt, jeg siger tak til Visto.dk for løsningen. 100 point til dig