Avatar billede wof Nybegynder
03. februar 2002 - 13:51 Der er 25 kommentarer

Tutorial

Jeg vil give alle mine points (3600) til den der kan lave en dansk tutorial som viser alt fra start til slut hvad man skal gøre med 3D Studio Max og PhotoShop for at mit gfx kommer til sådan ud her: http://www.4b4.dk/collab.jpg

Den skal laves med screenshot og tekst.
Det skal være til en nybegynder så nu ikke noget med alle de smarte ord i nu kan finde på. :o)
Gfx skal være i 1200x1600

Jeg håber i vil gøre det for mig og hvis ikke så skriv det lige.

Mange tak.
Avatar billede julemanden2002 Nybegynder
03. februar 2002 - 13:53 #1
Avatar billede julemanden2002 Nybegynder
03. februar 2002 - 13:53 #2
Avatar billede wof Nybegynder
03. februar 2002 - 13:54 #3
Hvor på siden. ?
Avatar billede julemanden2002 Nybegynder
03. februar 2002 - 13:58 #4
Du skal ikke give så mange point
Avatar billede julemanden2002 Nybegynder
03. februar 2002 - 13:58 #5
Avatar billede trafwoo Nybegynder
03. februar 2002 - 14:00 #6
http.3dmaxer.dk
I menuen til højre skal du klikke på tutorials og derefterkan du jo så vælge om det skal være en engelsk, eller dansk tutorial.

under de to punkter kan du finde tutorials til at lave ALT
Avatar billede wof Nybegynder
03. februar 2002 - 14:02 #7
Ja det kan godt være.
Men hvor er lige den tutorial til at lave sådan et gfx jeg viser her. ?
Avatar billede wof Nybegynder
03. februar 2002 - 14:02 #8
Husk det skal være Dansk.
Avatar billede julemanden2002 Nybegynder
03. februar 2002 - 14:03 #9
Prøv kig der inde !
Avatar billede deacon Nybegynder
03. februar 2002 - 14:04 #10
Avatar billede trafwoo Nybegynder
03. februar 2002 - 14:06 #11
Du skal bare gå ind på www.3dmaxer.dk vælge Tutorials i menuen til højre.

Derefter kan du så vælge om du vil se de engelske tutorials eller de danske.
Avatar billede julemanden2002 Nybegynder
03. februar 2002 - 14:08 #12
Avatar billede wof Nybegynder
03. februar 2002 - 14:09 #13
Nu har jeg kigget alle de danske igemmen og kan ikke se noget der skulle se ud som http://www.4b4.dk/collab.jpg
Avatar billede trafwoo Nybegynder
03. februar 2002 - 14:10 #14
Det er da på engelsk, han skal bruge noget på dansk
Avatar billede wof Nybegynder
03. februar 2002 - 14:12 #15
Ja det er også det jeg siger.
Husk at læs alt før i skriver.
Avatar billede julemanden2002 Nybegynder
03. februar 2002 - 14:13 #16
så er det nok kun www.3dmaxer.dk du kan bruge !
Avatar billede trafwoo Nybegynder
03. februar 2002 - 14:13 #17
Ok, jeg prøver at finde noget andet, men husk på den side er lavet af folk der tjener penge på at lave det.
Avatar billede wof Nybegynder
03. februar 2002 - 14:13 #18
Hvis det andet er for svært må i godt bare lave en tutorial til sådan noget her: http://www.profanity.dk/dk/pics/walls/strom.jpg
Avatar billede julemanden2002 Nybegynder
03. februar 2002 - 14:15 #19
kan du ikke finde det på www.3dmaxer.dk ??
Avatar billede wof Nybegynder
03. februar 2002 - 14:22 #20
Nej.
Avatar billede convincing_john Nybegynder
04. februar 2002 - 09:46 #21
Avatar billede alsace Nybegynder
06. februar 2002 - 18:17 #22
Måske var det meget nemmere at prøve at sende en email til ham der har lavet billedet som også er en eksperten bruger og høre om han vil af med et par tips op tricks??? (eller prøve at læse de svar han fik)

Lur http://www.eksperten.dk/spm/150192

-Alsace
Avatar billede michaelb Nybegynder
08. februar 2002 - 20:25 #23
Prøv evt. at skrive til indehaveren, som tydeligvis er ekspert:

Alive@4b4.dk <Alive@4b4.dk>

.::Michael::.
Avatar billede claus_jac Nybegynder
25. marts 2002 - 13:05 #24
Det er noget af en monsteropgave du gerne vil have lavet. Måden man laver disse ting på er til gengæld ret enkel, teknikkerne kan være lidt mere vanskelige. (her er en enkel guide til abstrakt 3d)
Tænk over hvilken form for abstrakt kunst du vil lave. (firkantet kurvet etc.) Lav nogle primitiver (enkle former) prøv at deformere dem (en god ting er at lave et heightmap med et sort hvid photoshop billede og lagt på en flade i et 3dprogram) lav nogle enkle materialer. (solid colours, glas etc.) Render derfefter billederne og gem dem, smid dem derefter ind i et billedbehandlingsprogram i forskellige lag og leg med transperans (opacity) skriv lidt tekst med en cool skrifftype og så har man sandsynligvis et stykke abstrakt 3dkunst.
hvis du gerne vil have lavet noget eksplosionsagtigt (som i det første billede) så skriv nogle sætninger i forskellig længde (vigtigt) lav en god lille motionblur så teksten ikke kan genkendes, derefter deformerer du den enten med en zoom blur eller andet. (vigtigst af alt: LEG MED DET!!)

Dette kan måske give nogle ideer til hvad du kan lave. Man lærer ikke noget af at få at vide hvordan man går fra a-b. For at lære noget skal man vide hvorfor man skal gå fra a til b!!!!

Claus
Avatar billede alivedk Nybegynder
23. marts 2003 - 16:17 #25
mmmm...