Avatar billede bo.mb Nybegynder
02. februar 2002 - 23:37 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

DHCP på iMAC

Hejsa

Jeg har et problem med en MAC. Jeg skal lige sige jeg er rimlig erfaren PC-bruger, men har kun siddet foran en MAC 1 gang, da jeg skulle have noget internet til at virke på den. Det drejer sig om, at den skal forbindes til et kabelmodem der kører som DHCP server. Jeg sætter MAC'en til ethernet/DHCP, men den får en eller anden forkert IP adresse. Den addresse får den også tildelt selvom modeemet ikke er forbundet. Det skal lige siges at modeemet fungerer fint på en PC

Et svar skal nok pensles ret godt ud, da jeg ikke kender noget til MAC

PFT
Avatar billede mygskys Nybegynder
06. februar 2002 - 14:44 #1
OK. Først og fremmest skal du bruge en router, da TDC (jeg ved ikke om det er din udbyder?) ikke understøtter at man bare skifter mellem mac & PC. Sådan er situationen hos en af mine bekendte.

Du fortæller heller ikke hvilket system mac´en kører på - såfremt det er sys. 9.x skal du have fat i kontrolpanelet tcp/ip - her sætter du den op til at at køre dhcp (i pull down menuen) derefter skulle den gerne selv refreshe med en ny ip adr. såfremt den ikke gør det, luk kontrolpanet og start det igen. Virker det heller ikke, så tror jeg genvejskommandoen er æble-i for at refreshe en ny ip adr.

Prøv lige det...
Avatar billede bo.mb Nybegynder
07. februar 2002 - 04:03 #2
det er Cable One som er udbyderen (USA), men jeg kunne godt forestille mig der kommer nogle problemer med at skifte mellem MAC/PC, men det tager jeg bagefter.
Det er sys9.0
Jeg har prøvet at sætte det op, som du beskriver. Jeg læste så, at man skulle ind under systemmappe/indstillinger og slette tcp/ip og bagefter ind i kontrolpanel tcp/ip og sætte til ethernet+dhcp
Alt dette hjælper ikke. Den kommer op med en IP, som ikke er rigtig - det gør den også stadig selvom der ikke er tilsluttet noget. Jeg tror den har været brugt på noget specielt netværk førhen, så det kunne muligvis været noget der er sat specielt op til dette.
Avatar billede mygskys Nybegynder
08. februar 2002 - 01:27 #3
hmm... pas! Prøv at spørg i Mac gruppen (se forside) og husk at lukke dette spg.