Avatar billede nobbod Nybegynder
02. februar 2002 - 23:31 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

XP og Win98

Jeg har 2 partitioner med win98 og XP. Nu har jeg så haft win98 formateret og geninstalleret, men min opstart hvor jeg kan vælge XP eller 98 er væk. Jeg kan kun bruge Win98 men XP'eren er ikke slettet, den ligger som altid på mit D: drev. Hvad skal jeg gøre?
Avatar billede Slettet bruger
02. februar 2002 - 23:33 #1
Du har slettet MBR

Put din windows xp cd i og boot fra den. På et eller andet tidpunkt for du muligheden for at vælge repair. Det skal du så gøre. Så følger du bare vejledningen
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. februar 2002 - 23:42 #2
Denne vejledning tager udgangspunkt i winXP, men måske den virker til win2000 også:
Boot på win2000 cd-rom - vælg repair - manual repair - log på din winnt installation (typisk 1) - skriv dit admin-password - skriv så "bootcfg /rebuild" (uden "") - Sig ja til at tilføje den til boot.ini - nu spørger denn efter load identifier, dette er navnet som kommer til at stå i boot.ini - næste punkt kan jeg ikke huske men skriv bare 1 så virker det :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. februar 2002 - 13:06 #3
Takker for points :)