Avatar billede aspwannabie Nybegynder
02. februar 2002 - 17:48 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Raid Controllers?

Hvor kan jeg downloade pci raid controllers? (Det er WinMe som siger den mangler det i Device Manager - udråbstegn.)

Rgs Me
Avatar billede drawny Nybegynder
02. februar 2002 - 17:54 #1
CDROM-X:\ ?
Avatar billede aspwannabie Nybegynder
02. februar 2002 - 18:02 #2
?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
02. februar 2002 - 18:27 #3
hvilken RAID controller er det?

Promis eller hva'?
Avatar billede drawny Nybegynder
02. februar 2002 - 18:58 #4
Stop windows cd'en i og find den der ?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
02. februar 2002 - 19:06 #5
drawny =>Win ME har IKKE RAID drivere!
Avatar billede drawny Nybegynder
02. februar 2002 - 19:36 #6
Well, så kom med nogle specs på din raid controller?
Avatar billede aspwannabie Nybegynder
02. februar 2002 - 20:13 #7
Problemet er som følger: Min kammerat har 2 harddiske i putteren og han har formaterede den hvor styresystemet skal ligge. Efter installationen kan han godt kører WinMe men når han klikker på de forskellige ikoner giver WinMe nogle fejl.... (Selve harddisken er ok).
Under Device Manager melder den fejl og siger han skal geninstallere pci raid controllers. Det giver ingen mening da han ikke har en raid controller i... Han regner med at den manglende RC er problemet og har formatteret/geninstalleret mere end 1 gang efterhånden...
Avatar billede karlslund Nybegynder
03. februar 2002 - 16:31 #8
Han har sikkert et bundkort med en ATA RAID controller. Det kan f.eks. være en Promise eller lign. Kig i manualen og find ud af hvilket bundkort han har - der står også hvilken controller det drejer sig om.

Er det en Promise (det har mange) kan du finde drivere her: http://www.promise.com/support/download_eng.asp

Diskene behøver ikke være sat op i et RAID, han skal alligevel bruge driveren.
Avatar billede aspwannabie Nybegynder
03. februar 2002 - 20:06 #9
ok
Avatar billede aspwannabie Nybegynder
03. februar 2002 - 20:14 #10
Han siger at bundkortet hedder k7t turbo v.3vr3 promise (yeah promise heh). Kan du blive mere specifik om hvad han skal downloaded fra promise? (FastTrack, SuperTrack, Ultra....???)

Takker
rgs me
Avatar billede aspwannabie Nybegynder
03. februar 2002 - 20:16 #11
150 point for en løsning....
Avatar billede karlslund Nybegynder
03. februar 2002 - 21:03 #12
http://www.msi.com.tw/support/driver/download/ide/promise37.exe

Men det burde du selv have kunne finde ud af ... :)
Avatar billede aspwannabie Nybegynder
04. februar 2002 - 23:32 #13
Nu virker det - takker.