Avatar billede scooter Nybegynder
10. maj 2000 - 14:50 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Palm III og modem - how?

Hej!

Jeg har brug for lidt viden om, hvordan man kan bruge Palm III som browser/emailmodtager uden om Cradle'en og HotSync.

1. Kan man bruge alm. modem? og så et specielt kabel...?
2. eller er der specielle modems?
3. Hvilke mobiltelefoner kan bruges sammen med Palm III? Helst så billigt, som muligt... :o)

Hvis nogle kender gode links til dansk info om Palm Pilot III så ville jeg blive R:E:T glad også :o)
Avatar billede scooter Nybegynder
15. maj 2000 - 09:58 #1
Anyone??? At all??? ;o) Eller er det fordi 60 points er for lidt? :o(

Scootie
Avatar billede kao Nybegynder
16. maj 2000 - 10:46 #2
Du skal bruge et specialt modem som puttes i bunden af din palm.
Det kan købes flere steder over webben f.eks. http://www.palm-europe.dk/Tilbeh_r/Modem/modem.htm

Modem hører intimt sammen med mobil telefonen, så du skal checke først hvilket type modem du skal have.

Derudover har palm comp. lige lovet at alle palms vil kunne komme på nettet i løbet af i år.
Hvad det indebærer skal jeg ikke kunne sige , men pressemeddelsesn kom lige ud for ca. 14 dage siden.

Du kan søge på f.eks. jubii efter palm og få nogle links - desværre er der ikke så stor aktivitet omkrng dette uundværlige stykke værktøj, men hvsi du har andre problemer kan du evt. skrive.
Jeg har haft en i ca. 1 år og bruger den meget.

Avatar billede kao Nybegynder
16. maj 2000 - 10:56 #3
Du kan iørigt også købe et modemkabel , så kan du bruge et alm. modem til din palm - det koster kun 56 kr, men så er du jo ikke mobil.
Avatar billede scooter Nybegynder
16. maj 2000 - 11:46 #4
Mange tak, kao :o) Men findes der modems til alle mobiltelefoner, eller skal jeg have en speciel model??? Hvilke kan og hvilke kan ikke ;o)

scooter
Avatar billede kao Nybegynder
17. maj 2000 - 07:57 #5
Du kan jo også selv søge lidt på nettet. Men kig f.eks. på flg.
http://www.palmpc.dk/Tilbehør%20til%20Palm%20III/Tilbehor-III-V.htm

Der er kommet en del flere til siden jeg sidst undersøgte markedet, men
nedenstående er listen over mobiltelefoner,
                                som understøttes af option Snap-On modem
                                          til Palm III og Palm Pilot
                                            AEG TP 9070 DTFX
                                              AEG 9080, 9082
                                              AT&T 3242, 3245
                                                B&O 9600
                                            Bosch GSM-Com607,
                                        World-Com718, Dual-Com 738
                                            Bosch HP2711, HP2731
                                        Ericsson GF/GH/GA 300-series
                                      Ericsson GF/GH/GA 600/700-series
                                              Ericsson SH888
                                              Hitachi CR-D500
                                            MATRA 2070 DTFX
                                            Nokia 2110, 2110i, 6080
                                              Nokia 3110, 8110
                                              Nokia 5110, 6110
                                              Nortel N 911 EU
                                          Panasonic G350, G400, G500
                                              Panasonic G600
                                            Philips PR747, PR747-II
                                          Sharp TQ-G400, TQ-G450
                                          Siemens S3, S3Plus, S3Com
                                                Siemens S4
                                                Siemens S10
                                              Siemens S15, S16
                                          Sony CM-D100, CM-D200
                                              Sony CM-DX1000
                                              Sony CM-DX2000

Og så ville jeg gætte på at resten IKKE kan bruges :-)
Så burde dit spørgsmål vel være besvaret.
Avatar billede kao Nybegynder
17. maj 2000 - 08:05 #6
Dog er Nokia 6150 selvfølgelig også understøttet - og og og ....

med hensyn til links så kan du f.eks. gå ind på jubii og søge på palm, så kommer nogle af de få danske sider op.
Avatar billede kao Nybegynder
18. maj 2000 - 17:09 #7
Iøvrigt har http://www.fieldmore.dk tilbud på en gsm adapter.
Avatar billede kao Nybegynder
29. maj 2000 - 07:31 #8
Hvad med at slippe nogle point - når man nu har brugt en masse tid på at hjælpe dig !!!
Avatar billede scooter Nybegynder
19. december 2000 - 22:20 #9
Det må du virkelig undskylde, kao :o( Jeg har sgu fuldstændigt glemt at kigge på dette spørgmål i lang tid...

Derfor får du 100 points i stedet for 60 for din gode og tålmodige indsats ;o)

//scooter