Avatar billede nilsen Nybegynder
01. februar 2002 - 21:11 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Tilbud på ny PC

Jeg har innhentet tilbud på en pc med følgende sammensetning.
DFI NB72-SC i845 P-IV
SOCKET 478, INCL AC97 SOUND
INTEL PENT. 4  1,5 GHZ
DR COOLER P FAN P4 BALLBEARING
256MB DIMM 168PIN SDRAM PC133
SEAGATE 40GB UDMA100
MSINVIDA GEOFORCE2 MX/200 32 MB TV-OUT
3,5 FLOPPY
CD ROM 52 LG OEM
LABTEC SPIN-50 SPEAKERS
MIDITOWER AOPEN QF45 250W ATX
PRIS CA 6400 DKR
JEG BEFINNER MEG I SPANIEN, SÅ EDB-PRISER, OG BILLIGERE I DANMARK ER LITT PÅ SIDESPORET.

SAMME COMPUTER MEN MED
INTEL CELERON 1000 MHZ 128KB

KAN JEG FÅ FOR CA DKR 5.000,--

JEG ER IKKE INTERESSERT I SPILL, MEN BRUKER  PAINTSHOP PRO TIL ENDEL BILLEDBEHANDLING ETC.

Kan ovennevnte sammensetning brukes, el. er det håbløst.
Jeg vet at 250W er i lavt, har allerede diskutert det med butikken, men som sier at de kabinetter de har er på disse 250w.

mvh
Nilsen
Avatar billede 2-maz Nybegynder
01. februar 2002 - 21:18 #1
Jeg vil mene at du sagtens kan købe den til 5000, hvis du ikke skal spille, Men så skulle du måske også lige købe 128 extra tam eller sådan noget, hvis du bruger grafikprogrammer.
Avatar billede 2-maz Nybegynder
01. februar 2002 - 21:19 #2
tam = ram
Avatar billede jnj79 Nybegynder
01. februar 2002 - 21:38 #3
En god ide.

Har hørt at distubution etc, af hardware i Spanien er rigtig dårlig, derfor er det meget vigtigt at du køber en god stabil "mærke vare" computer, fordi ellers kan du komme til at bruge rigtigt meget tid hvis der er problemer med din computer.

Køb en maskinen igennem Dell, dem har jeg aldrig haft problemer med. Jeg køber alle maskiner igennem dem. Før lavede jeg dem selv, købte hvert enkelt stykke hardware ligesom den som du garanteret har fået tilbud på.

En anden ting er at et bundkort med indbygget lydkort er ikke at foretrække, der kan opstå forskellige hardware konflikter, afhængig af hvilke bios der er installeret.
Avatar billede jnj79 Nybegynder
01. februar 2002 - 21:43 #4
Det er spansk hjemmebyg, da de skriver at de bruger Aopen kabinet. (PAS PÅ)
Avatar billede zhark Nybegynder
01. februar 2002 - 22:46 #5
Jeg synes den første lyder ganske fornuftig, AC97 sound volder ingen problemer, hvad enten du vil bruge det eller disable det! Det var meget værre med indb. grafikkort.
Med 256MB ram får du ingen problemer og 250W PSU - særligt med Intel er OK, jeg kører fint med samme (AMD) T-bird 1000
Sammenligner man de 2 tilbud ville JEG i hvert fald vælge det første vælge det første.
Avatar billede zhark Nybegynder
01. februar 2002 - 22:48 #6
Det med "spansk hjemmebryg" forstår jeg ikke, er der nogen her hjemme der ikke selv brygger?
Avatar billede jnj79 Nybegynder
01. februar 2002 - 23:14 #7
He HE

Det jeg mener er at man MEGET oftere får problemer med en computer der kun er købt fordi den er billig (f.eks. hvis man køber en computer på Falkoner alle (en gade i KBH (Frederiksberg) hvor der er samlet ca. 20 butikker)), her sælges mange gange der værste møj. Lortet kører ikke de siger at det er Abit, ASUS etc som har lavet bundkortet, men at der ikke er noget navn på pga, de har fået det billig. Rigtig røver forklaring. Hvis en lille computer forretning sælger maskiner hvor de selv samler dem, så er min holdning og erfaring at man enten selv skal købe hvert enkelt hardware stykke eller også skal man være indstillet på at man kan købe en maskine som aldrig kommer til at kører stabilt (Det er mange i den branche som ikke har en **** forstand på hvad de laver).

Når det ikke er hjemme-byg så er det lavet af virksomheder som IBM, Compaq, Dell, Siemens etc, eller en virksomhed som Zitech som igennem flere år har vist at de har kompetence til at leverer et ordentligt stykke sammensat hardware. Men selv virksomheder som Zitech laver også store fejl tros at de bygget maskiner af gode komponenter fra hardwarefabrikanter. Købte en webserver med SCSI raid etc, af Zitech, her viste de også svaghedstegn (Hvert enkelt stykke hardware var helt i orden det kunne bare ikke køre stabilt sammen), derfor vil jeg aldrig købe støre servere igennem dem. Jeg mener stadig at man er bedst endt med Dell.

Håber at dette er svar nok.
Avatar billede nonick Nybegynder
01. februar 2002 - 23:18 #8
CAPS LOCK!!!! STOP!
Avatar billede nilsen Nybegynder
01. februar 2002 - 23:41 #9
Gdi
Takker for interessen.
Jeg er ikke bange for at vedk. ikke leverer det han lover i sitt oppsett.
Jeg er mer interessert i å vite om de komponenter han operer med er gode komponenter, og at de kan arbeide sammen.
Når det gjelder Dell, Compaq etc. har jeg også hørt at det finnes mange problemer her, og det største av dem alle, de er her i Spanien ca dobbelt så dyre som denne. Man jo ikke regne med å ha en komputer i mer enn ca 3 år, så blir jo kostprisen pr år ganske høy med merkevarer.
Man kan aldri garantere seg mot en ustabil pc, og jeg vil tro det er lettere å ta computeren under armen, oppsøke vedkommende, og be ham fikse skitet hvis det ikke virker, enn å begynne å rote med Dell Compaq etc, de innrømmer aldri fejl, og hvis det er et problem de ikke kan avvise, så går det år og dag før man får varen i retur.
Så hvis I i eksperten mener at komponentene er ok og at de vil fungere sammen, og samtidig mener at prisen ikke er for "ublu" så vennligst gi meg et svar på det, eller en velunderbygget forklaring på hvorfor jeg ikke skal købe nevnte pc.
mvh
Nilsen
Avatar billede zhark Nybegynder
01. februar 2002 - 23:54 #10
Gi mig lige nogle min. til at tjekke mobo - men jeg mener det er OK alts sammen
Avatar billede zhark Nybegynder
02. februar 2002 - 00:04 #11
Jeg var ved at skrive noget lignende som du selv skriver, man kan aldrig gardere sig...
Mobo og CPU passer sammen, du komme langt med 256Mb ram, jeg kan absolut ikke se noget der får mig i tvivl om at det er OK!
Avatar billede nilsen Nybegynder
02. februar 2002 - 00:15 #12
Gdi
Tks zhark - det var det jeg ville vite, poengene er dine, bortsett fra 5 som jeg gir til 2-maz, selv om hans svar var litt tynt.
mvh
Nilsen